Viie- kuni 7aastaste eesti laste kõnest arusaamise uurimine Reynelli testi abil

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Antud seminaritööga uuriti 5,1 kuni 7,2 aastaste eesti laste kõnest arusaamist kasutades selleks Reynelli testi (Reynell Developmental Language Scales III) eestikeelset versiooni ning pöörates erilist tähelepanu võimalikele soolistele erinevustele. Kokku kuulus valimisse 337 last Tartu erinevatest lasteaedadest, neist 169 poisid ja 168 tüdrukud. Töös leiti testi kvartiilid kõigile vanuserühmadele poole aasta kaupa. Hüpotees, et tüdrukute skoorid kõne mõistmisel on kõrgemad kui poistel, ei leidnud kinnitust. Üheski vanuserühmas polnud tüdrukute ja poiste vahel statistiliselt olulist erinevust. Välja on toodud kõige sagedasemad vead, mida lapsed testi sooritades tegid ning nende võimalikud põhjused. Samuti leidub töös soovitusi ülesannete järjekorra ning küsimuste tõlkevõimaluste kohta. Kuna suurem osa lastest olid sama testi täitnud 1.5 aastat tagasi, huvituti ka seostest esimese ja teise testimiskorra vahel.

Description

Keywords

Citation