Lapsevanemate ja õpetajate hinnangud laste käitumisele ja selle sotsiaalsele soovitavusele

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesoleva magistritöö eesmärk on uurida, kas sotsiaalse soovitavuse hinnangutes esineb soolisi ja vanuselisi erinevusi, kas poiste ja tüdrukute või vanemate ja nooremate laste vanemad hindavad omaduste soovitavus erinevalt. Lisaks sellele soovin teada, kas õpetajate ja lapsevanemate hinnangud sotsiaalsele soovitavusele sarnanevad või erinevad. Laste isiksuseomadusi mõõdeti HiPIC skaala 5 faktori alusel (heatahtlikkus, meelekindlus, ekstravertsus, kujutlusvõime ja emotsionaalne stabiilsus). Tulemuste põhjal saab öelda, et sotsiaalse soovitavuse hinnangutes ei esinenud soolisi erinevusi, kuid 7–16 aastaste laste isiksuseomadused muutusid väga vähesel määral ainult heatahtlikkuse korral. Statistiliselt oluline seos esines lapsevanemate hinnangutes lapsele, arusaam „tavalisest lapsest“ ja sotsiaalse soovitavuse korral ja õpetajate hinnangutes sotsiaalse soovitavuse ning arusaam „tavalisest lapsest“ korral ekstravertsuse ja kujutlusvõime vahel.

Description

Keywords

Citation