FIRST LEGO League Eesti haldussüsteem

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesolev magistritöö koosneb kolmest osast. Töö esimeses osas anti ülevaade FIRST LEGO League robootikakonkursi olemusest ja eripäradest võrreldes teiste robootikakonkursidega. Tegemist on hooajapõhise konkursiga, mille turniire korraldatakse lisaks muudele riikidele ka Eestis. Turniirid koosnevad kolmest osast: robotimängust, hindamisest ja põhiväärtustest. Eestis on FIRST LEGO League turniire korraldatud alates 2011 aasta sügisest. Üha suurenev osalejate arv muudab turniiride korraldamist üha keerukamas. Seetõttu on FIRST LEGO League Eesti turniirikorraldajatel tekkinud vajadus veebipõhise turniirihaldussüsteemi järele. Antud magistritöö eesmärgiks oligi veebipõhise FIRST LEGO League Eesti turniirihaldussüsteemi kavandamine ja prototüübi realiseerimine. Töö teises osas kirjeldatakse loodava haldussüsteemi nõudeid. Süsteemi nõuete väljatöötamisel olid abiks turniiride korraldajad ja osalevate meeskondade juhendajad. Lisaks antakse ülevaade süsteemi arenduseks kasutatud tehnoloogiatest. Eraldi tuuakse välja HMVC arhitektuuri kirjeldus ja selle kasutamise põhjused prototüübi realiseerimisel. Töö kolmas osa annab ülevaate valminud veebipõhise haldusüsteemi prototüübist. Prototüüp võimaldab juhendajatel oma meeskonda turniiridele registreerida ja saavutatud tulemusi vaadata. Turniiri korraldajatel on võimalik korraldatavaid turniire hallata, sealhulgas veebipõhiselt meeskondi hinnata ja robotimängu tulemusi salvestada. Välja on toodud süsteemi loomiseks kasutatud andmebaasimudel ja lahti on seletatud valminud rakenduse erinevad moodulid. Eraldi on kirja pandud prototüübi võimalikud edasiarendused, sealhulgas need arendused, mis oleks kindlasti vajalikud lõpliku haldussüsteemi realiseerimisel. Kokkuvõtteks võib öelda, et tööle seatud eesmärgid said täidetud. Valminud prototüüp loob head eeldused FIRST LEGO League turniirihaldussüsteemi väljatöötamiseks.
The purpose of this Master thesis was to develop a web application prototype that would help FIRST LEGO League Estonia to organize and manage FIRST LEGO League events. FIRST LEGO League is a robotics program, originating from the United States. It’s target age group is 9-16 (9-14 in United States, Mexico and Canada). FIRST LEGO League is organized in seasons. Season starts at the end of August or beginning of September and ends in May. In each season events are being organized. To participate in a FIRST LEGO League event teams must build an autonomous LEGO robot and also make a project. In each event, there are three distinct parts: Core Values, Robot Game and Judging. Core Values are the basis of FIRST LEGO League and they tell how to approach it. In Robot Game, autonomous robot compete at a special table to score the maximum number of points. The third part of FIRST LEGO League events is Judging. At every event the team project, the design of their robot and their understanding on Core Values is being judged. FIRST LEGO League has been organized in Estonia from 2011. As the events are getting more and more popular they are increasingly difficult to organize. Therefore a management system was required. To develop a prototype, application requirements were specified. According to these requirements web application prototype was developed. The prototype’s main functionality is following. Teams can register to events and view their results afterwards. Event organizers can manage events: view registered teams, assign organizers, judge the teams, insert Robot Game scores and assign awards to teams. The prototype is going to be developed further and the main parts of the prototype are going to be tested in November 2013 during Nature's Fury season events.

Description

Keywords

Citation