Kommunikatsioonikanali mõju ultimaatumi aktsepteerimisele

Date

2014-04-24

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Käesolevas uurimuses on vaatluse all kommunikatsioonikanali mõju ultimaatumi aktsepteerimisele. Mõju hindamiseks mängisid 48 katseisikut (KI) ultimaatummängu, milles tehti 12 rahalist pakkumist nelja erineva kommunikatsioonikanali vahendusel. Kanalitena olid vaatluse all heli, video, tekst ja vahetu näost näkku suhtlemine. Kõik 48 pakkumist tehti sama eksperimentaatori poolt ja olid KI-le kasulikud või kahjulikud. Ilmnes, et kontrollitud tingimustes kommunikatsioonikanal ultimaatumi aktsepteerimisele statistiliselt olulist mõju ei avalda. Samuti mõõdeti otsuse langetamiseks kulunud aega. Ilmnes, et rohkem kulus aega pakkumistele, mis olid ultimaatummängu eesmärgi saavutamiseks keerulisemad ja eeldasid otsuse tegemisel põhjalikumat kaalutlemist. Äärmuslike pakkumiste puhul olid reaktsiooniajad sarnased. Võtmesõnad: ultimaatummäng, kommunikatsioonikanal.

Description

Keywords

ultimaatummäng

Citation