Infotehnoloogia eesti koolides: trendid ja väljakutsed

Date

2004

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Projekti „Tiiger luubis” põhitaotluse võib kokku võtta märksõnadega „olukorra kaardistamiselt trendide mõõtmiseni”. Esimese küsitluse põhitaotlus oli määrata IKT kasutamise olukord koolides aastal 2000, kordusuuringuga 2004. a püüdsime analüüsida trende ja muutusi kooli arvutikasutuses ning avastada faktoreid, mis soodustavad (või vastupidi, takistavad) infotehnoloogilist innovatsiooni hariduses. Kuna kontseptuaalne lähenemine jäi mõlema küsitluse puhul samaks, siis on ühtne ka uurimuse põhieesmärk, s.o analüüsida infotehnoloogia otsest ning kaudset kaasatust üldhariduskooli õppeprotsessi. Otsese kaasatuse all mõistetakse arvutite kasutamist tundides ja tundide ettevalmistamisel nii õpilaste kui ka õpetajate poolt. Otsese kaasatuse mõõtmise kriteeriumid on IKT kasutamise intensiivsus, omandatud teadmised, oskused ja tööharjumused. Kaudset kaasatust hinnatakse õpilaste ning õpetajate väärtushoiakute ja arvamuste põhjal.

Description

Uuringu "Tiiger luubis" (2000-2004) lõppraport.

Keywords

Eesti, õppekorraldus, õpetamine, arvutipõhine õpe, arvutikasutus, arvutiõpetus, üldharidus, tiigrihüpe (programm), infotehnoloogia, aruanded

Citation

Collections