Tooteasetuste kasutamine seriaalis „Pilvede all“

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Bakalaureusetöö eesmärgiks oli kaardistada tooteasetuse kasutamine seriaalis „Pilvede all“ kahe hooaja vältel ning anda ülevaade, milliseid tooteid paigutatakse saatesse kõige rohkem ja mis eesmärgil tooteasetust kasutatakse. Töö esimene, teoreetiliste ja empiiriliste lähtekohtade osa andis põhjaliku ülevaate tooteasetuse ajaloost, definitsioonist, esinemise viisidest, varasematest uuringutest auditooriumi reaktsioonist ja selle praktika eetilistest dilemmadest. Lisaks käsitles töö autor selles osas ka tooteasetuse praktikat Eestis ning tutvustas lühidalt seriaali „Pilvede all“. Esimeses osas anti lühiülevaade ka seminaritöö tulemustest. Empiirilise materjali kogumiseks kasutati kvantitatiivset sisuanalüüsi. Uurimuse selguse mõttes viidi läbi ka ekspertintervjuu sarja produtsendi Toomas Kirsiga. Töö autor kodeeris sarja „Pilvede all“ 30 osa kodeerimisjuhendi põhjal. Kodeerimisjuhend ja –tabel on esitatud lisades. Ekspertintervjuu läbi viimiseks koostati semistruktureeritud intervjuu kava ning intervjuu läbi viimisel lähtuti eelkõige intervjueeritava vastustest Kontentanalüüsist selgus, et seriaalis „Pilvede all“ esines tooteasetust kahe hooaja vältel 139 korral. Keskmiselt ilmes ühes saates viis tooteasetust ja ühe paigutuse eetriaeg oli 2-4 sekundit. Arvestades tooteasetuste praktika pikka ajalugu ning selle praktika populaarsust USAs võib väita, et sarjas kasutatakse tooteasetus üsna vähe. Samas ei ole USA ja Eesti antud kontekstis siiski päris võrreldavad ja võrdlus ei olnud ka antud töö eesmärk. Kõige rohkem esines sõiduautode, eriti Lexuse, tootepaigutust. Saate produtsent Toomas Kirsi sõnul kasutatakse erinevaid autosid ainult karakterite iseloomustamise või reaalsuse lisamise eesmärgil. Peamiselt esines Eesti päritolu tooteid. Selle põhjuseks võib olla asjaolu, et Eesti praktikas näevad ettevõtted oma toote asetamist seriaali võimalusena seda tutvustada. Seega nende jaoks on üheks kanaliks, mille kaudu jõuda potentsiaalse tarbijani. Pea kõigil juhtudel esines tooteasetus visuaalselt ning oli asetatud toode oli täielikult nähtav. Enamasti kasutati asetusi sisu edasi andmiseks või karakterite iseloomustamiseks.

Description

Keywords

Citation