Kauglabor Lego Mindstorms EV3 baasil

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Loodus-­, täppisteaduste ja tehnoloogia valdkonna õppe hädavajalik osa on laboripraktika – praktilised oskused saavutatakse nende nimest johtuvalt läbi kogemuste, mida praegu pakuvad õppurile praktikumid, ekskursioonid ja töö laboris. Võimalus katseid sooritada Interneti vahendusel on sisuliselt küll olemas, kuid praktikas kardetakse nende liigset keerukust ja olemasolevad kauglaborid ei leia täna laialdast kasutust. Kombinatsioon reaalsetest katsevahenditest, lairiba-­‐ andmesideühendusest ja õppeaine efektiivsest pedagoogilisest ülesehitusest parandaks sellegipoolest õppuri võimet mõista looduslikke protsesse. Antud magistritöö raames antakse ülevaade kaug-­‐ ja robootikalaborite valdkonnast, õppeotstarbelise robootikakomplekti LEGO Mindstorms seadmetest ning nende levikust Eesti haridusasutustes, samuti tuuakse välja loodusainete õpetamises Vernier ja Pasco andmekogujate kasutamine ning levik koolides. Peatükkides 4 ja 5 analüüsitakse ning rakendatakse erinevaid võimalusi kauglabori juhtimiseks Interneti vahendusel ja põhjendatakse läbiproovitud lahenduste ebaõnnestumised. Käesoleva töö käigus valmis LEGO Mindstorms EV3 juhtmoodulist, servomootoritest ja EV3 ning Vernier anduritest koosnev seade koos leJOS tarkvaral töötava kauglabori töö juhtimiseks kasutatava interaktiivse serverprogrammiga. Peatükis 6 antakse lühike ülevaade valminud komplektist, loetletakse süsteemi puudused koos parandusettepanekutega ning antakse mõned soovitused kauglabori praktikumitööde koostamiseks.

Description

Keywords

Märksõnad: kauglabor, LEGO Mindstorms, EV3, Android, leJOS, http server, kaugjuhtimine, Vernier andur

Citation