Digitaalsete õppematerjalide kasutamine Tartu maakonna füüsikaõpetajate näitel
Date
2016
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Tartu Ülikool
Abstract
Käesoleva töö eesmärgiks on välja selgitada millisel määral kasutavad füüsikaõpetajad
digitaalseid õppematerjale, sealhulgas vabalt kättesaadavaid füüsika e-õpikuid õppetöö
erinevates osades ning kuidas on vabalt kättesaadavate e-õpikute ilmumine mõjutanud
digitaalsete õppematerjalide kasutust füüsikaõpetajate endi hinnangul. Uuringus osalesid 30 Tartu maakonna füüsikaõpetajat. Tulemustest selgus, et füüsikaõpetajad hindasid õppematerjalide kasutamissagedust kõige kõrgemaks õppematerjali otsimise etapis ning tunni läbiviimise etapis. Digitaalse õppematerjali kasutamine tunni ajal õpetaja käsutuses olevatel seadmetel hinnati sagedasemaks kui digitaalsete õppematerjalide otsimist. Füüsika e-õpikut kasutasid vastanud õpetajad sagedamini õppematerjali otsides ja valides ning tunde läbiviies, kusjuures füüsika e-õpikute keskkonda ja digitaalseid õppematerjale kasutati harvemini õpieesmärkide saavutuse hindamiseks. Vabalt kättesaadavate e-õpikute ilmumine on suurendanud digitaalsete õppematerjalide kasutust õppematerjalide otsimisel, tunnis kasutamisel ning illustratiivset tüüpi õpiobjektide kasutamisel.
Description
Keywords
e-õpikud, digitaalsed õppematerjalid, füüsikaõpetajad