Digitaalse ekspertiisi ülesannete disain rahvusvaheliste küberõppuste kontekstis

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Töös püütakse kujundada ja hinnata digitaalse kohtuekspertiisi väljakutset, mida kasutada rahvusvahelisel küberkaitse õppusel. Eesmärk on fokusseerida põhioskustele, mida üks riiklik organisatsioon oma digitaalse kohtuekspertiisi ekspertidelt vajab ja disainida ning integreerida tehnilisi ülesandeid, mis adekvaatselt testivad neid oskusi suuremal küberkaitse õppusel. See töö kasutab NATO Locked Shields küberkaitse õppust test-näitena, mille jaoks väitekirja autor liitus digitaalse kohtuekspertiisi disainimeeskonnaga, NATO Cyber Defense Centre of Excellence juures, kui nad kavandasid ja rakendasid kolme-päevast digitaalse kohtuekspertiisi väljakutset. See lõputöö kehtestab rea tehnilisi ja protseduurilisi oskuseid, mida riiklikud organisatsioonid vajavad oma ekspertidelt, määrab viisid, kuidas testida neid oskusi ja arendab stsenaariumipõhist digitaalse kohtuekspertiisi väljakutset. Kasutades vahetult saadud tähelepanekuid, osaleja tagasisidet ja väljakutse tulemusi, et hinnata väljakutse efektiivsust, lõputöös leitakse, et stsenaarium testis piisavalt enamus oskusi õigel raskustasemel ja vajab parendamist ajastuses ning aruandlusstandardites. Lõpetuseks uuritakse erinevaid viise, kuidas parendada valitud meetodeid ja ülesandeid tuleviku õppusteks.
This thesis seeks to design and evaluate a digital forensics challenge for inclusion in a multinational cyber defense exercise. The intent is to narrow down the key skills a state-based organization requires of its digital forensics experts and design and integrate technical tasks that adequately test these skills into a larger cyber defense exercise. It uses the NATO Locked Shields cyber defense exercise as a test case, for which the thesis author joined the digital forensics design team at the NATO Cyber Defense Centre of Excellence in designing and implementing a three day digital forensics challenge. This thesis establishes a series of technical and procedural skills state-based organizations require of their experts, determines ways to test these skills, and develops a scenario-based digital forensics challenge. Using first hand observations, participant feedback, and challenge scores to evaluate the effectiveness of the challenge, it finds that the scenario adequately tested a majority of the skills at the appropriate difficulty level and needs improvement in timing and reporting standards. Finally, it explores ways to improve upon the selected methods and tasks for future exercises.

Description

Keywords

Citation