Äriprotsesside struktureerimine ja nõuete välja selgitamine Eesti Kirjandusmuuseumis

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Suurtes organisatsioonides võib esineda probleeme äriprotsesside struktureerimisega. Sageli kasutatakse äriprotsesside kirjeldamiseks graafilisi mudeleid. Üldiselt nõustutakse, et keerulisi äriprotsesse on kergem mõista, kui neid kujutatakse kollektsiooni väikemate ja lihtsamate mudelitena. Protsesse kirjeldavad mudelid on samuti olulised informatsiooniallikad tarkvara süsteemi nõuete välja selgitamisel. Selles bakalaureuse töös käsitletakse Eesti Kirjandusmuuseumi praktilist juhtumit, kuna neil esineb probleeme äriprotsesside struktureerimisega. Variatsioonidega äriprotsesside modelleerimiseks Kirjandusmuuseumis kasutatakse dekompositsioonist ajendatud äriprotsesside modelleerimise meetodit. Koostöös Kirjandusmuuseumi esindajatega luuakse mudelid, mis kirjeldavad aktuaalseid äriprotsesse. Protsessi mudelid koostatakse kasutades BPMN normatiive. Järgmisena kirjeldatakse tarkvara süsteemi poolt äriprotsessidele pakutavat süsteemi tuge. Kasutades protsessi mudeleid koos tarkvara süsteemitoe kirjeldusega ning BPMN mudelitest nõuete tuvastamise meetodit selgitatakse välja nõuded tarkvara süsteemile. Nende meetodite rakendamine Kirjandusmuuseumi juhtumis aitab nende äriprotsesse struktureerida ning tarkvara süsteemi nõudeid välja selgitada. Kuna äriprotsesside mudelid luuakse koostöös Kirjandusmuuseumi esindajatega ning nende mudelite aluseks on aktuaalsed äriprotsessid, siis tulemusena saadud mudelid ja nõudmised tarkvara süsteemile kirjeldavad Kirjandusmuuseumi tegelikke äriprotsesse.
Business processes are often difficult to structure in large organisations. Business processes are often described by graphical process models. It is generally accepted that complex business processes are easier to understand when they are represented as a collection of smaller and simpler process models. Process models are also an important source of information for requirements elicitation. In this thesis the case of the Estonian Literary Museum (LM) is considered. The LM has problems with structuring their business processes. For modelling the business processes with variation at the LM, a decomposition-driven method is applied. In collaboration with the representatives of the LM, business process models describing the current business processes are created. Process models are created using the BPMN standard. Then software system support for the business processes is described. Using the process models with the software system support description and a method for requirements elicitation from BPMN models, the requirements for the software system are elicited. Applying these methods in the case study at the LM, helps structure the business processes and elicit the software system requirements. Since the business processes models are created in cooperation with the representatives from the LM and based on their current processes, the resulting models and software system requirements describe their actual business processes.

Description

Keywords

Citation