Motiveeritus kõrgkoolis õppida, tajutud stress ja tajutud hakkamasaamine Tartu Ülikooli üliõpilaste näitel

Kuupäev

2019

Ajakirja pealkiri

Ajakirja ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tartu Ülikool

Abstrakt

Antud uurimistöö eesmärgiks oli leida Tartu Ülikooli üliõpilaste motivatsiooni ja tajutud stressi vahelised seosed. Andmete kogumiseks kasutati küsimustike: „tajutud stressi skaala” ja „motivatsioon ja enesetõhusus kõrgkoolis”. Valimisse kuulusid 89 üliõpilast Tartu Ülikoolist. Andmetöötlus meetoditena kasutati faktoranalüüsi ja Pearson’i korrelatsiooni. Uurimistöös leiti, et üliõpilased, kes olid motiveeritumad neil oli ka kõrgem enesetõhusus ja hakkamasaamine oma probleemidega. Enesetõhusatel üliõpilastel olid ka kõrgemad hinded. Samas ei leitud seoseid tajutud stressi ja õppeedukuse ega motivatsiooni ega õppeedukuse vahel.

Kirjeldus

Märksõnad

üliõpilased, motivatsioon, enesetõhusus, tajutud stress, stressiga toimetulek, students, motivation, self-efficacy, perceived stress, coping with stress

Viide