Pythoni programmeerimise algõppe e-kursuse „Programmeerimise alused” läbiviimine kombineeritud õppena koolis

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Programmeerimise õpetamine kogub aina rohkem populaarsust erinevates vanuseastmetes. Selles töös vaadeldakse, milliseid eestikeelseid programmeerimise õppematerjale saaksid õpetajad kasutada koolis programmeerimise kursuse läbiviimisel. Magistritöö eesmärgiks on koostada, toetudes Tartu Ülikooli programmeerimise e-õppematerjalidele, õppematerjalid Pythoni programmeerimise algõppe õpetamiseks kombineeritud õppena kolmandas kooliastmes ja gümnaasiumis. Õppematerjale katsetati ning kohendati vastavalt programmeerimise valikkursuse reaalsele läbiviimisele. Selleks viidi kaheteistkümne nädala jooksul üldhariduskoolis läbi programmeerimise algõppe kursus “Programmeerimise alused” kombineeritud õppena. Kursuse läbiviimisel kasutati Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi poolt loodud õpilaste MOOC-i „Programmeerimise alused” õppematerjale ning Moodle’i õppekeskkonda. Toimunud tundide jaotuse ja lahendatud ülesannete järgi koostati programmeerimise aluste õpetamiseks ainekava ning tööplaan õpetajale kasutamiseks. Selle paremaks õnnestumiseks analüüsiti õppijate edasijõudmist kursusel ning õppijate antud hinnanguid kursusele, mille ülevaade on diagrammidena esitatud töös. Läbiviidud uuring näitas, et koolis saab programmeerimise õpetamisel MOOC-i materjale edukalt kombineerida kasutades ümberpööratud klassiruumi elemente, kuid silmas tuleb pidada mõningaid erisusi võrreldes vaba juurdepääsuga e-kursustega. Tehtud töö pakub ühe lahenduse, kuidas programmeerimise algõppe kursust koolis läbi viia.
Teaching programming is gaining more and more popularity among different age groups. This paper examines which teaching materials for teaching programming in the Estonian language teachers to conduct a course in school could use. The aim of the Master's thesis is to create the teaching materials for teaching programming in Python as a blended course on the third level of basic school and upper secondary school based on the materials of the Tartu University for programming. Study materials were tested and adjusted according to the realization of the course. The "Introduction to Programming" course was introduced during twelve weeks as a combined course in secondary and upper secondary school for this purpose. The course was conducted using the Moodle Learning Environment and study materials for the students' MOOC "Programming Basics" created by the University of Tartu Institute of Computer Science. Based on the division of tasks and the programming tasks, a syllabus and a work schedule for the teacher was created. In order to succeed better, the students' progress in the course and the given assessments were analyzed, the overview of which is presented in diagrams. The conducted study showed that teaching programming in school can successfully blend MOOC materials using flipped classroom elements, but there are some differences in terms of free e-courses. The work done offers one solution to how to teach programming course at school.

Description

Keywords

Citation