Õppematerjalid aine „Sissejuhatus erialasse“ seminaridele

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Võrreldes teiste Euroopa riikide keskmisega on Eestis IT-erialadelt suurim väljalangevus. Märkimisväärset mõju tudengite otsusele õpinguid jätkata avaldab nende esimene ülikooliaasta. Käesoleva bakalaureusetöö tulemusena valmisid materjalid Tartu Ülikooli IT-tudengite esimese semestri kohustusliku aine „Sissejuhatus erialasse (LTAT.03.002)“ kümnele seminarile. Materjalide loomine on aktuaalne, kuna terviklikke süstemaatilisi materjale ei ole ainele veel loodud. Materjalide koostamisel lähtuti eesmärgist õpetada tudengitele erinevaid IT-valdkonna algteadmisi ning elavdada tudengitevahelist suhtlust, et tudengitel tekiks kindlustunne erialale püsima jäämiseks. Töös analüüsiti kursuse tudengite tagasisidet nii aine seminaridele kui ka üldiselt esimesele ülikooliaastale. Tuginedes analüüsile ning varasemate aastate kogemustele, koostati seminaride kava ning iga seminari tegevuste plaan. Materjalide koostamisel lähtuti kindlast struktuurist, mis tagab materjalide tõhususe.
Dropout rates in the IT field in Estonia are much higher than the average of European countries. First university year has a vital impact on university students’ decision to continue with studies. As a result of this thesis were created lab materials for 10 labs in the compulsory first semester course „Introduction to Speciality (LTAT.03.002)“ taught at the University of Tartu. No complete lab materials have been created for the subject before, therefore its creation is topical. The aim of the materials is to teach students basic knowledge of the IT field and to incourage in classroom communication. The thesis gives an overview of different questionnaires conducted amongst university students. The program and activities for the labs were chosen based on the analysis of the questionnaires’ results and the experience of teaching the course previous years. Created materials follow a certain defined structure to ensure the efficiency of the materials.

Description

Keywords

Citation