Õppeaine "Robootika" tarkvaraline taristu ja kursuse disain

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Käesolev töö käsitleb robootika kursuse disaini ja arenduse protsessi. Käsitletav kursus on Tartu Ülikoolis üheks võimalikuks lähtepunktiks robootika valdkonda sisenemiseks. Disaini protsessis on kasutatud elemente tegevusuuringu ülesehitusest ning DevOps nime kandvast süsteemiarenduse kultuurist. Mõlemale praktikale omane tsükliline paranduste tegemine harmoniseerub hästi tänapäevase robootika kursuse jaoks vajaliku kiire arenguga. Taristu kui kood (infrastructure as code), versioonihaldussüsteemid ja püüd rakendada pideva integratsiooni (continuous integration) põhimõtteid - on kõik osa kursuse arengust. Robootika kursus on teemaks oleva kahe toimumiskorra jooksul aidanud arendada enam kui saja tudengi teadmisi mõningatest tänapäevases robootikas kasutatavatest töövahenditest ja tehnoloogiatest. Töös kajastatud kursuse arendusprotsess on toetanud robootikaalaste teadmistega tudengite ning nende juhendajate järelkasvu, mis loob aluse keerukamate kursuste arendamiseks ja kasvatab tehnoloogiainstituudi - ning ülikooli üldisemalt - võimekust olla koostööpartner robootika valdkonnas. Autor kandis vastutava õppejõu rolli, juhtides kursuse arendust, uute tehnoloogiate kasutamist ning juurutamist. Töö eesmärk on olla läbitud arengu, tehtud valikute, ning nende põhjenduste süstematiseeritud dokumentatsioon.
This thesis covers the design and development process of a robotics course. The course in question serves as an entry point into the field of robotics in the University of Tartu. The design of the thesis draws on the ideas of educational action research and the infrastructure of the course on the software development and information technology operations practices (DevOps). Cycles of improvements, which are core to both of these practices, are in tune with the rapid evolution required of a modern robotics course.Infrastructure as code, version control systems, and incentive towards continuous integration are all used in the development process. The two runs of the course covered by the thesis have advanced the knowledge of more than a hundred students in some of the modern tools and technologies used in robotics. Altogether, the development of the course has helped to reinforce the line-up of students and instructors available for projects andmore advanced courses in the Institute of Technology and the university as a whole. The author, being the lecturer in charge leading the development the course and also pushing for the use of new technology and maintaining chosen solutions. The thesis serves as an organised documentation on the evolution process and reasoning for the choices made.

Description

Keywords

Citation