Sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arendamisel põhineva sekkumise mõju õpitulemustele

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Vaimse tervise probleeme esineb õpilaste seas aina rohkem ning need võivad mõjutada õpilaste õpiedukust (Storrie et al., 2010). Paremate õpitulemuste saavutamiseks on oluline õpilaste sotsiaalsete oskuste arendamine ning vaimse tervise toetamine (Durlak et al., 2015). Antud töö eesmärgiks oli teada saada, mil määral aitab sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arendamisel (SEL) põhinev sekkumine kaasa Eesti põhikooli 3. kooliastme õpilaste õpitulemuste, sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste ning vaimse tervise edendamisele. SEL mõju uurimiseks viidi läbi sekkumine 13-14-aastaste õpilastega (n =22), kes käisid 7. klassis. Sekkumise käigus viidi viie kuu jooksul läbi kaheksa sotsiaal-emotsioonaalseid oskusi arendavat tundi. Saadud tulemusi võrreldi sekkumise eelsete tulemustega ning kontrollgupiga. Tulemustest selgus et sekkumine ei andnud statistiliselt olulist tulemust SEL gruppi kuulunud õpilasete õpitulemustele, sotsiaalsetele ja emotsionaalsetele oskustete ega vaimsele tervisele. Seejuures raporteerisid õpilased, et tunnid olid neile meeldivad ning nad õppisid juurde sotsiaal-emotsionaalseid oskusi.

Description

Keywords

SEL, SEL, sotsiaal-emotsionaalne õppimine, socio-emotional learning

Citation