SOS Signs of Suicide suitsiidiennetusprogrammi eestindamine ning selle mõju Eesti gümnaasiumi noortele

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Tartu Ülikool

Abstract

Alaealiste suitsiid on Eestis tõsine probleem. Antud töös küsiti õpilaste tagasisidet SOS Signs of Suicide suitsiidiennetusprogrammi kohta, millele tuginedes eestindati programm- uue nimega SOS Suitsiidi Ohu Signaalid. Eestindatud programmi uuriti 10-s Eesti koolis sõltumatute gruppide eel- ja järel testiga (N=166), kasutades andmeanalüüsiks segatüüpi ANOVAt, sõltumatute muutjuate t-testi ning odds ratiod. Tulemusteks saadi, et SOS programmis osalenud õpilaste teadmised ja suhtumine depressiooni ning abi otsimisse paranesid, eneseraporteeritud suitsidaalne käitumine ja abi otsimine ei muutunud. Programmi kohta küsiti tagasisidet läbiviijatelt (N=11), kelle arvamuse kohaselt on programm õpilastele kasulik ja selle läbiviimine on jõukohane aineõpetajale ning sobiv alates 8ndast klassist.

Description

Keywords

suitsiidiennetus, adolescent, suicide prevention

Citation