Gagné modifitseeritud õppeühiku mudel
![iDevice ikoon](icon_activity.gif)
Gagné modifitseeritud õppeühiku mudel
Eesti õpetajatega läbiviidud uurimuses (Krull jt 2007) paluti kommenteerida videolindile salvestatud õppetundi. Kommentaaride analüüsist selgus, et õpetajate ütlused puudutasid peaaegu kõiki õpetamise momente, nagu need kajastuvad Gagné õppeühiku mudelis. Lisaks selgus, et õpetajate kommentaarid hõlmasid kahte täiendavat valdkonda: klassi töö üldist korraldust konkreetses tunnis (sealhulgas distsipliini kindlustamist) ning üldist ehk strateegilist lähenemist õpetamisele ja klassis valitsevat õhkkonda, mis Gagné mudeli etappidena ei kajastu, kuid on üliolulised klassiga töötamise seisukohalt.
Lisaks eelnevale selgus, et katseisikud rääkisid üldjuhul õpitu kontrollimisest, selle hindamisest ja tagasisidest kui ühtekuuluvatest sündmustest (Krull jt 2007). Nendest kahest asjaolust tulenes vajadus Gagné mudelit modifitseerida.
Õpilaste tähelepanu haaramine |
G1 |
Õpilaste informeerimine eesmärkidest ja motiveerimine |
G2 |
Varemõpitu meenutamine |
G3 |
Uue õppematerjali esitamine |
G4 |
Õpilaste õppimise/tunnetustegevuse suunamine ja toetamine |
G5 |
Õppe-eesmärkide saavutamise kontroll, tagasiside ja hindamine |
G6 |
Õpitu kinnistamine ja üldistamine |
G7 |
Klassi tegevuse organiseerimine ja korraldamine |
M8 |
Üldine õpetamisstrateegia ja klassiatmosfäär |
A9 |
Tabelis 1 on esitatud õppeühiku etapid ning ka nendele etappidele vastavad koodid, mida kasutati Eesti õpetajatega läbiviidud uurimuse puhul (Krull jt 2007).
Viidatud kirjandus:
Krull, E., Oras, K. and Sisask, S. (2007). Differences in teachers' comments on classroom events as indicators of their professional development. Teaching and Teacher Education, 23, 7, 1038-1050.