Protseduuriline 2D olendite genereerimine

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Käesoleva bakalaureusetöö raames arendati 2D olendite genereerimise süsteem ning selle süsteemi implementatsioon programmeerimiskeeles JavaScript. Süsteem tekitab mitmekesiseid olendeid ning nendega seotud andmed, sealhulgas skelett, geomeetria ja tekstuur. Bakalaureusetöö sisaldab süsteemi kirjeldust. Süsteemi iga sammu kohta on välja toodud tähtsamad põhimõtted ning seletatud mõned implementatsiooni üksikasjad.Töös analüüsitakse süsteemi tervikuna ning selle implementatsiooni. Tuuakse välja süsteemi probleemid ning nõrgad kohad ja mõõdetakse implementatsiooni jõudlust. Töö lõpus tuuakse välja süsteemi kasutusvõimalused ja võimalused selle edasi arendamiseks.
The purpose of this thesis is the development of a system capable of generating a large variety of 2D creatures and their associated data, such as skeletons, meshes and textures. A JavaScript implementation of the system was developed for this thesis. This thesis contains a description of the developed system and a description of each step of the generation process and its principles with some additional notes about the specifics of the implementation.The creature generation system as a whole and its implementation are analysed and their advantages and drawbacks brought out. The performance of the implementation is also tested. Several possible improvements are proposed at the end of the thesis, as well as possible uses.

Description

Keywords

Citation