Browsing by Author "Groom, Nicholas, juhendaja"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Advancing writing research: an investigation of the effects of web-based peer review on second language writing(2016-11-24) Leijen, Djuddah A. J.; Tragel, Ilona, juhendaja; Groom, Nicholas, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond.Tekstiloomeoskus on vajalik oskus. Kaasaaegse tehnoloogia arenguga seoses on selle olulisus võrreldes varasemaga suurenenud. Kirjalikud tekstid ühendavad inimesi suuremal määral kui me mõnikümmend aastat tagasi oleksime osanud ette kujutada. Kuna tekstiloome tähtsus meie igapäevaelus üha kasvab, oleme me tunnistajateks ka tekstiloome uurimise kui teadusliku suuna arenemisele ning kasvule. Tekstiloome (interdistsiplinaarne) uurimine areneb uutesse suundadesse, tekivad uued žanrid, arendatakse välja uusi rakendusi ja nutikaid tehnoloogiaid. Haridussüsteemi üks eesmärke on õpetada tekstide loomist. Tekstiloome on keerukas protsess ning selle oskuse omandamine võtab aastaid. Kõrghariduses tuleb õppijate tekstiloome oskusi edasi arendada, õpetades üliõpilasi looma tekste akadeemilistest žanrites, ning toetada teadmise loomist kirjaliku eneseväljenduse teel. Siinne väitekiri on välja kasvanud praktilisest vajadusest uurida tekstiloomeprotsessi Eesti kontekstis. Vajadus sellise uurimuse järele ilmnes õpetades tekstiloomet kõrgharidussüsteemis, kus kirjaliku väljendusoskuse uurimine on suuresti alles lapsekingades. Siinses väitekirjas uuritakse tagasiside mõju tekstiloomeprotsessile sama teksti mustandite eri versioonides. Peamiste uurimistulemustena selgus, et parandusi soodustavad kaht tüüpi kommentaarid: 1) kui tagasisidestaja toob kommentaaris välja konkreetse probleemi ning pakub võimaliku muudatuse ning 2) kommentaarid, mis korduvad eri isikute tagasisides. Kuigi need tulemused võivad näida iseenesest mõistetavad, näitab praktika vastupidist. Kaasõppijate tekstide tagasisidestamine ei ole meie haridussüsteemis tavaline, see nõuab spetsiaalseid oskusi, sh keelelisi vahendeid, mida tuleb kõrgkoolides õpetada.