Browsing by Author "Kaska, Mart"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Infotöötlusoskuste tipus ja mahajääjad Eestis - PIAAC uuringu temaatiline aruanne NR 3(Haridus- ja Teadusministeerium, 2014) Masso, Märt; Järve, Janno; Kaska, MartKäesolev aruanne keskendub PIAAC uuringus tuvastatud kõrge ja madala funktsionaalse lugemisoskuse, matemaatilise kirjaoskuse ning tehnoloogiarikkas keskkonnas probleemi- lahendusoskusega täiskasvanutele, keda edaspidi nimetatakse vastavalt infotöötlusoskuste tippudeks ja mahajääjateks. Paljudes varasemates analüüsides on põhitähelepanu all olnud oskuste jaotusi iseloomustavad keskväärtused ning jaotuste nn sabasid on vähem uuritud. Ometi annavad mitmed varasemad tööd alust arvata, et infotöötlusoskuste tippude suurem ja mahajääjate väiksem osakaal võib olla riigile kasulik näiteks läbi suurema sisemajanduse kogutoodangu elaniku kohta ja pikema oodatava eluea. Sellest teadmisest kantuna uuritakse käesolevas aruandes infotöötlusoskuste tippe ja mahajääjaid Eestis: kui palju neid võrdluses teiste riikidega on, millised sotsiaalmajanduslikud taustatunnused neid iseloomustavad ning kas ja kuidas erineb nende sotsiaalmajanduslik toimetulek ja heaolu keskmise oskuste tasemega inimeste omast.Item Matemaatilise kirjaoskuse tasuvus Eestis, võrreldes teiste OECD riikidega PIAACI uuringu andmete põhjal(Tartu Ülikool, 2014) Kaska, Mart; Toomet, Ott-Siim, juhendaja; Anspal, Sten, juhendaja; Tartu Ülikool. Majandusteaduskond; Tartu Ülikool. Rahvamajanduse instituutItem Põhi- ja keskhariduseta täiskasvanute tasemeharidusse tagasitoomise toetamine(Centar, 2014) Räis, Mari Liis; Kallaste, Epp; Kaska, Mart; Järve, Janno; Anspal, StenKäesoleva uuringu eesmärk oli koguda informatsiooni põhi- või keskhariduseta täiskasvanute tasemeõppes osalemise takistuste ja eelduste kohta Eestis ja vastavalt analüüsida haridussüsteemi, toetusmeetmeid ning õppekorraldust täiskasvanute gümnaasiumites ja kutsekoolides. Andmete kogumiseks viidi läbi küsitlus täiskasvanute seas, kellel ei ole põhi- või keskharidust. Toetusmeetmete olemasolu kaardistamiseks viidi läbi elektrooniline kohalike omavalitsuste küsitlus. Haridus- ja õppekorralduslike probleemide välja selgitamiseks tehti fookusgrupid täiskasvanute gümnaasiumite ja kutsekoolide personali seas erinevates Eesti piirkondades.