Browsing by Author "Kerge, Krista"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Eesti õpilaste kirjaoskus: 2008/2009. õppeaasta emakeeleolümpiaadi tulemused(Tallinna Ülikool, 2010) Kerge, Krista; Meier, HeidiUurimuse eesmärk on olümpiaadi piirkonnavooru tulemusi üldistada ning teha neist võimalikke järeldusi õpiprotsessi mõistmiseks, õppekava- ja eksamiarenduseks ning iga-päevaste õpifookuste kujundamiseks, et arendada funktsionaalset ja kriitilist kirjaoskust eesti õppekeelega kooli eesti keele ja muudes tundides. Nüüdseks on uus riiklik õppe-kava valmis ja kehtib seaduse alusel alates 2010. õ-a sügisest iga õpiastme alustajatele. Seetõttu saab järeldusi kasutada vaid edasises töös.Item Kõrgkoolide üliõpilaste eesti keele oskuse tase(Haridus- ja Teadusministeerium, 2015) Ehala, Martin; Kerge, Krista; Lepajõe, Kersti; Sõrmus, KadriUuring on seotud vajadusega selgitada, milline on kõrgkoolide esmakursuslaste eesti keele oskuse tase. Gümnaasiumi lõpetamisega lõpevad enamiku noorte jaoks ka emakeeleõpingud, st gümnaasiumist saadud pagas on see, millele rajanevad kõrgkooliõpingud ja edasine toimetulek tekstidega igapäevaelus. Uuringu eesmärk on analüüsida Eesti kõrgkoolide esimestel kursustel õppivate üliõpilaste eesti keele oskust ja anda sellele hinnang lähtuvalt gümnaasiumi riiklikus õppekavas sätestatud pädevustest. Õppekava seab eesti keele osas eesmärgiks nii kirjakeele valdamise kui ka keele funktsionaalse kasutamise oskuse, st suhtluseesmärgile ja olukorrale vastavat keelekasutust. Seetõttu on uuringus kaht tüüpi ülesandeid: need, mis testivad otseselt kirjakeeleoskuse taset, ja need, mis võimaldavad teha järeldusi funktsionaalse keelekasutuse oskuse osas. Lisaks annab uuring ülevaate kõrgkoolide esmakursuslaste eesti keele oskuse tasemest võrdluses erialati ja ülikooliti. Uuringu rakenduslik eesmärk on anda soovitusi eesti keele õpetamise tõhustamiseks üldhariduskoolis. Uuring on kordusuuring – 2010. aastal tehtud uuring on praegusele võrdlusmaterjaliks.Item Kõrgkoolide üliõpilaste eesti keele oskuse tase(Tartu Ülikool, 2010) Ehala, Martin; Kerge, Krista; Lepajõe, Kersti; Sõrmus, KadriKäesoleva uuringu eesmärk on analüüsida Eesti kõrgkoolide esimestel kursustel õppivate üliõpilaste eesti keele oskust ja anda sihtgrupi teadmiste ja oskuste tasemele hinnang põhikooli ja gümnaasiumi riiklikus õppekavas sätestatud pädevustest lähtuvalt. Et riiklik õppekava seab eesti keele valdkonnas eesmärgiks niihästi kirjakeele valdamise kui ka võime kasutada keelt suhtluseesmärgile ja -olukorrale vastavalt, siis peab uuring selgitama välja eesti keele oskuse taseme niihästi kirjakeele valdamise kui ka eesmärgipärase kasutuse osas. Lisaks peab uuring andma ülevaate kõrgkoolide esmakursuslaste eesti keele oskuse tasemest võrdluses ülikooliti ja erialati; soo, emakeele ja eelneva hariduse lõikes, samuti võrdluses täiskasvanud keelekasutajatega.Item Kõrgkoolide üliõpilaste eesti keele oskuse tase [Võrguteavik]. Kordusuuring : uuringu kokkuvõte(2015) Ehala, Martin; Kerge, Krista; Lepajõe, Kersti; Sõrmus, Kadri