Browsing by Author "Kukemelk, Hasso, juhendaja"
Now showing 1 - 20 of 69
- Results Per Page
- Sort Options
Item Algaja õpetaja juhendamine mentorite poolt Tartu linna ja maakonna koolieelsetes lasteasutustes õpetajate endi hinnangu(Tartu Ülikool, 2019) Mäe, Kaidi; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Algajate lasteaiaõpetajate hinnangud enda toimetulekule õpetajatööga ning mentori tegevusele Kagu-Eesti lasteaedade näitel(Tartu Ülikool, 2014) Murumaa, Maire; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Andekuse mõiste ja andekat õpilast toetavate tugimeetmete käsitlus Eesti õiguses ning Harjumaa koolides(TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2019) Pajumägi, Heldin; Sepp, Viire, juhendaja; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kultuurhariduse osakond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkondItem Demokraatlike juhtimispõhimõtete rakendamisest üldhariduskoolides koolijuhi hinnangute põhjal(Tartu Ülikool, 2020) Järvpõld, Helen; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Determining school heads’ practices aimed at ensuring school quality and the resulting job stress factors: a study of senior high school heads in Ghana(2022-11-22) Bedi, Innocent Kwame; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Bardone, Emanuele, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondErinevalt teiste valdkondade juhtidest ei ole koolijuhtide tööülesanded täpselt kindlaks määratud. Koolijuhid moodustavad olulise haridusvaldkonna sidusrühma, sest nad on oma rollis asendamatud. Nii nagu ühiskond, muutuvad ka koolijuhtide tööülesanded üha mitmetahulisemaks, mistõttu ei ole neid lihtne määratleda. Ka tööstress mõjutab koolijuhtide tegevust ja rahulolu kooli kvaliteedi parandamisel ning paremate õpiväljundite saavutamisel. Doktoritöö eesmärk ongi anda ülevaade koolijuhtide tööülesannetest ja nendest tingitud stressist, samuti teguritest, mis mõjutavad koolijuhtide tööstressi ja tööülesannete täitmist. Lisaks soovitakse doktoritöös välja selgitada tööalased toimingud, mis aitavad parandada kooli kvaliteeti, ning nendega seotud stressorid ja toetavad tegurid. Kvantitatiivse uuringu andmed koguti Ghana keskkooli juhtidelt ja kvalitatiivse uuringu omad Volta piirkonna koolijuhtidelt. Uurimistulemusena eristusid 22 tööalast tegevust, mida koolijuhid eelistasid. Selgus, et kuigi koolijuhtide tegevus on stressirohke, ei tagane nad oma kohustustest. Koolijuhtide tööstressi mõjutavad koolijuhi vanus ning kooli tüüp ja klassifikatsioon. Seevastu vanus ja ametikoht avaldavad mõju tööga rahulolule, ametikoht ka tööülesannete täitmisele. Reformide elluviimisel täidavad koolijuhid reformimisega seotud tööülesandeid, ehkki need on stressirohked. Hea kooliga seotud uuenduste kontekstis näitavad tulemused muu hulgas seda, et koolijuhid toetavad töötajate professionaalset arengut ja õpilased on hästi juhendatud. Samas avaldavad õpetajate supervisiooniga kaasnevad raskused, ressursside nappus, õpetajate vähene tugi ja bürokraatia koolijuhtide tegevusele negatiivset mõju. Stressiolukordadega toimetulekuks loodavad koolijuhid eelmistest töökohtadest saadud kogemustele ja oma akadeemilisele taustale. Uurimistulemuste põhjal saab anda mõningaid praktilisi soovitusi, kuid edasistes uuringutes tuleb koolijuhtide tegevust uurida suurema valimi peal ja töötada välja strateegiad, mille kaudu toetada koolijuhte nende kohustuste täitmisel.Item Enesehindamise rakendamisest Kohtla-Järve Järve Gümnaasiumis(Tartu Ülikool, 2003) Tamm, Kristel; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Erinevate juhtimistasandite omavaheline koostöö koolieelsetes lasteasutustes juhtide endi hinnangul(Tartu Ülikool, 2020) Murd, Kerli; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Ettevõttepraktika roll kutsehariduses õppijate, õpetajate ja tööandjate hinnangul ühe õppekavarühma näitel(Tartu Ülikool, 2017) Engelbrecht, Reeli; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Fotograafia ainekava ja õpetaja töökava huvikooli IV kursusele(Tartu Ülikool, 2010) Naar, Tiia; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. HaridusteaduskondItem Haridusasutuste ja kohaliku omavalitsuse juhtide ja spetsialistide nägemus lastele ja noortele pakutavast sidustatud tugisüsteemi lahendustest Rõuge valla näitel(Tartu Ülikool, 2019) Alström, Angelika; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Haridusuuendustest Eestis: üldhariduskoolide arengukavad 2000-2004(2005) Tillmann, Ülle; Kukemelk, Hasso, juhendajaItem Harjumaa koolieelsete lasteasutuste õpetaja abide/assistentide hariduslik taust ning nende töömotivatsioon(Tartu Ülikool, 2016) Lillemets, Mari-Liis; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Hiiumaa 1., 4. ja 7. klassi õpilaste kehaline aktiivsus ning selle seos kehakaalu ja lapsevanemate kehalise aktiivsuse ning haridustasemega(Tartu Ülikool, 2019) Leenurm, Diana; Riso, Eva-Maria, juhendaja; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Hinnang ettevõtte praktikale ja praktika juhendamisele ühe Eesti kutsekooli ärindus- ja kaubandusosakonna õpilaste näitel(Tartu Ülikool, 2017) Altmäe, Marlene; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Järva maakonna üldhariduskoolide võrgu areng ja prognoos aastaks 2010: koolikorralduse kutsemagistriõppe lõputöö(Tartu Ülikool, 2003) Raudsepp, Elle; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Juuksurite 4. taseme vajalike matemaatiliste pädevuste väljaselgitamine kutseõpetajate hinnangul(Tartu Ülikool, 2017) Püvi, Merlys; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Püvi, Silver, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Kaasava hariduse kontseptsioon ja koolikorraldus üldhariduskooli tugikeskuse näitel(Tartu Ülikool, 2008) Randma, Lemme; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Kainikute vaba aja organiseerimisest Eestis Rootsi kogemuste taustal(Tartu Ülikool, 1999) Laja, Kai; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Kohalike omavalitsusüksuste võimalik ühinemine ja selle mõju koolieelsetele lasteasutustele Mõniste ja Rõuge valla näitel(Tartu Ülikool, 2014) Koemets, Kätlin; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Kohtla-Järve koolid: perspektiivid ja arengusuunad aastaks 2010(Tartu Ülikool, 2006) Ivanova, Olga; Kukemelk, Hasso, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituut