Sirvi Autor "Laak, Kristjan-Julius, juhendaja" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 3 3
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
listelement.badge.dso-type Kirje , ChatGPT kasutamismotivatsioon Eesti gümnaasiumi, kutsekooli ja kõrgkooli õppurite seas(Tartu Ülikool, 2024) Kork, Karina; Aru, Jaan, juhendaja; Laak, Kristjan-Julius, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutUurimistöö eesmärgiks oli välja selgitada, kui paljud Eesti kooliõpilased kasutavad koolitööd tegemiseks ning millised on ChatGPT (mitte-)kasutamise motiivid Eesti gümnaasiumi, kutsekoolide ning kõrgharidusõppe õppurite seas. Uuring viidi läbi mugavusvalimiga, kuhu kuulus 123 õpilast ning andmete kogumiseks kasutati veebipõhist küsimustikku. Tulemustest selgus, et veidi alla pooled Eesti õpilastest on kasutanud koolitööde tegemiseks ChatGPT abi. ChatGPT kasutamise peamiseks motiiviks Eesti õpilaste seas on koolitööde lihtsustamise võimalus ning ideede kogumise võimalus. Peamiseks ChatGPT mittekasutamise põhjuseks on kartus, et tehisintellekti abi kasutamine ei ole kooskõlas reeglitega ning saadavad andmed ei ole piisavalt tõesed, et neid koolitöödes kasutada.listelement.badge.dso-type Kirje , Goal-Setting in Primary School with LLM Personalised Feedback: A Pilot Study(Tartu Ülikool, 2025) Taru, Marti; Laak, Kristjan-Julius, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutTaust: Eesmärkide seadmine on algkoolis enesereguleeritud õppimise (SRL) ja metakognitiivse arengu keskne komponent. Suured keelemudelid (LLM-id) pakuvad uusi võimalusi vahetu ja isikupärastatud tagasiside andmiseks, mis võiks neid oskusi toetada, kuid nende mõju hindamine koolikeskkonnas nõuab praktilisi ja usaldusväärseid mõõdikuid. Eesmärk: See pilootuuring uuris, kas lihtsad ja kergesti kogutavad indikaatorid – näiteks teksti pikkus, enesehindamise tulemused ja sisendi sarnasus – suudavad tuvastada mustreid, mis viitavad paremale refleksioonile ja SRL-ile olukorras, kus õpilased saavad LLM-põhist tagasisidet oma õppe- ja käitumiseesmärkide kohta. Meetodid: 31 õpilast vanuses 10–13 osales kuue nädala pikkuses korduvate läbilõigete uuringus, kasutades spetsiaalselt loodud veebirakendust. Õpilased määrati juhuslikult testgruppi (LLM-tagasiside GPT-4o kaudu) või kontrollgruppi (ilma tagasisideta). Iganädalased eesmärkide seadmise ja edusammude hindamise sisendid analüüsiti sõltumatute valimite t-testide, Kolmogorovi–Smirnovi testide ja kirjeldava statistika abil. Eksperimendijärgsed intervjuud õpilaste ja õpetajatega pakkusid kvalitatiivset lisakonteksti. Tulemused: Testgrupp esitas üldiselt pikemaid eesmärgipüstitusi ja edusammude hindamisi ning andis veidi kõrgemaid enesehinnanguid iganädalastele edusammudele. Ühe sessiooni puhul oli edusammude hinnangute pikkuse erinevus statistiliselt oluline testgrupi kasuks; teistes sessioonides esines sarnane, kuid statistiliselt mitteoluline muster. Leksikaalse või semantilise sarnasuse osas olulisi erinevusi ei leitud. Kvalitatiivsed tulemused näitasid, et nii õpilased kui ka õpetajad pidasid LLM-tagasisidet motiveerivaks ja kasulikuks. Järeldused: Lihtsad indikaatorid näitasid mustreid, mis viitavad põhjalikumale refleksioonile LLM-tagasiside toel, kuid statistiline olulisus jäi harvaks, tõenäoliselt väikese valimi, kontrollgrupi suure väljalangevuse ja mõõdikute piirangute tõttu. Uuring toetab lihtsate mõõdikute kasutamist esmaste signaalidena ning rõhutab vajadust kasutada longituudset uuringudisaini, täpsemaid refleksiooni kvaliteedi mõõdikuid ning suuremaid ja esinduslikumaid valimeid edasistes uuringutes ja rakendustes.listelement.badge.dso-type Kirje , Tekstirobotite kasutus Tartu Ülikooli tudengite õppetöös(Tartu Ülikool, 2024) Tamm, Tarvi; Aru, Jaan, juhendaja; Laak, Kristjan-Julius, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutAs a part of this thesis a study is carried out, which aims to get an overview of the chatbot usage for educational purposes among University of Tartu students. A quantitative research method and a questionnaire are used for data collection. Almost 400 students took part in the survey, from which 68% declared that they have used chatbots for educational purposes. The usage of chatbot related instructions provided by the University of Tartu is not great, with only one third of the students using the instruction as their source of knowledge. The detailed results of this questionnaire allow University of Tartu to gain an overview of the chatbot usage within students and modify the integration of chatbots with the educational system with more insight.