Sirvi Autor "Lepp, Liina" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 3 3
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje The objectives of doctoral studies and factors influencing doctoral study process from the perspectives of different parties(2015) Lepp, Liina; Karm, Mari, juhendaja; Leijen, Äli, juhendaja; Remmik, Marvi, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskondEesti vajab doktorikraadiga inimesi. Samas on doktoriõppes probleemiks õpingute venimine ja katkestamine, mis omakorda on kulukas nii ülikoolidele ning võib olla emotsionaalselt kurnav ka doktorantidele endile ja nende lähedastele. Seega oli doktoritöö eesmärgiks selgitada välja doktoriõppe katkestamisega ja õpingute venimisega seonduvad tegurid madala lõpetamisefektiivsusega haridusvaldkonnas ning kirjeldada doktorantide juhendamisprotsessi, andes seeläbi empiirilisel uuringul põhineva aluse aruteludeks erinevate doktoriõppega seotud osapoolte vahel ning pakkuda soovitusi Eesti doktoriõppe poliitika kujundamiseks. Doktoritöös koguti intervjuudega andmeid doktoriõpingud katkestanud doktorantidelt ja doktorantide juhendajatelt. Endiste doktorantide uurimuse tulemustest selgus, et õpingute katkestamisega seostati nii doktorandist (nt sisemise motivatsiooni puudumine, suur töökoormus, perekondlikud tegurid) kui ka keskkonnast tulenevaid tegureid (nt ebapiisav juhendamine, vähene materiaalne toetus, toetava kogukonna puudumine). Doktorantide juhendajate hulgas läbi viidud uurimuse tulemused näitasid, et juhendamist mõjutab ühelt poolt valdkondlik eripära, teisalt on juhendamine sõltuv sellest, mida juhendaja tähtsustab. Viimatimainitu on seejuures mõjutatud juhendajate endi juhendatavaks olemise kogemusest. Haridusvaldkonna juhendamispraktikale on omane juhendaja initsiatiiv doktorandi toetamisel peamiselt doktoriõpingute algusetapis. Edasises protsessis on vastutus juhendajate hinnangul doktorandil ja juhendaja ülesandeks on olla nõustaja siis, kui doktorant selleks initsiatiivi avaldab. Valdkonna juhtivad autorid soovitavad lõpetamisefektiivsuse tõstmiseks aga oluliselt suuremat juhendajate initsiatiivi juhendamisel ning regulaarsete juhendamiskohtumiste korraldamist. Kokkuvõtvalt tegeletakse doktoritöös aktuaalse probleemiga ja pakutakse välja mitmeid lahendusi haridusvaldkonna doktoriõppe edendamiseks nii juhendajate, ülikooli kui ka laiemalt poliitika kujundajate tasandil.Kirje The opinions of university teachers to the goals and role of feedback given by students towards their professional development and expectations for improving the feedback system(Tartu Ülikool, 2018) Sepma, Marit; Lepp, Liina; Remmik, Marvi; Lepp, Liina, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutKirje Ühisveevärgi puurkaevud Väike-Maarja, Adavere ja Aravete alevikes(Türi : Tartu Ülikooli Türi kolledž, 2011) Lepp, Liina; Aun, Milvi, juhendaja