Browsing by Author "Lillepea, Anneli"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Teismeliste muusikute esinemisärevuse seosed motivatsiooni ja isiksuseomadustega(Tartu Ülikool, 2014) Lillepea, Anneli; Kastepõld-Tõrs, Kaia, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutKäesolev seminaritöö uurib teismeliste muusikute esinemisärevuse seoseid motivatsiooni ja isiksuseomadustega. Uurimuses kasutati teismeliste muusikute esinemisärevuse skaalat MPAI-A, sotsiaalfoobia skaalat SPAI, negatiivse hinnangu hirmu skaalat FNE, isiksuseomaduste testi EPIP-NEO ja antud uurimuse tarbeks loodud motivatsiooniskaalat. Valimi moodustasid 55 lastemuusikakoolide õpilast, keskmises vanuses 13,8 aastat, SD=1,3. Tulemused näitasid, et isiksuseomadustest olid esinemisärevusega seotud neurootilisus ja meelekindlus. Avatuse, sotsiaalsuse ja ekstravertsusega seoseid ei ilmnenud. Positiivses korrelatsioonis olid esinemisärevus ja väline motivatsioon, sisemise motivatsiooniga seos puudus. Lisaks leiti seos ka sotsiaalfoobia, negatiivse hinnangu hirmu ja esinemisärevuse vahel.Item Teismeliste muusikute ja nende õpetajate esinemisärevus ning selle seosed õpetamisstiiliga(Tartu Ülikool, 2018) Lillepea, Anneli; Kastepõld-Tõrs, Kaia, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutKäesolev magistritöö uurib lastemuusikakoolide instrumendiõpilaste esinemisärevuse tekkimise eeldusi seoses õpetajate ärevuse ja õpetamisstiiliga. Uurimuses kasutati õpilaste esinemisärevuse skaalat MPAI-A, negatiivse hinnangu hirmu skaalat FNE, motivatsiooniskaalat ja õpetajate autonoomset ja kontrollivat suhtlemisstiili mõõtvat testi. Õpetajate esinemisärevust mõõdeti täiskasvanud muusikute esinemisärevuse skaalaga K-MPAI, negatiivse hinnangu hirmu skaalaga FNE ja sotsiaalfoobia skaalaga SPAI. Valim koosnes 80 muusikakooli õpilasest, keskmises vanuses 13,9 aastat SD= 2,07 ja 42 muusikainstrumendi õpetajast. Tulemused näitasid, et nii õpilastel kui õpetajatel on kõrge esinemisärevuse tase. Õpetaja õpetamisstiil õpilaste esinemisärevusega otseses seoses ei olnud, kuid autonoomne stiil oli seotud sisemise motivatsiooniga. Õpilaste esinemisärevusega ilmnesid seosed nii sisemisel kui välisel motivatsioonil. Erinevatele ülekandeteooriatele toetudes võib oletada, et õpetaja ärevus võib mõjutada ka õpilase esinemisärevuse tekkimist.