Browsing by Author "Metshein, Triin"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Muusikaõpingute ja sporditreeningute mõju laste töömälule ja intelligentsusele(Tartu Ülikool, 2015) Metshein, Triin; Luuk, Aavo, juhendaja; Raidvee, Aire, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutVarasemad longituuduurimused on näidanud, et muusikaõpingutel on positiivne mõju mitmetele muusikavälistele kognitiivsetele võimetele (nt Roden, Grube, Bongard, & Kreutz, 2014). Selleks, et leida, kas muusikaõpingud parandavad laste töömälu- ja intelligentsustestide tulemusi, viidi läbi korduvmõõtmistega kvaasieksperiment, milles testiti 1. klassi lapsi (n = 71, 6- kuni 8-aastased) õppeaasta alguses ja lõpus. Osad katseisikud tegelesid pilliõpingutega ning neid võrreldi sporditrennis käivate laste ja hobidega mitte tegelevate lastega. Muusikaõpingute ja aja koosmõju ei esinenud ühegi testi puhul, kuid leiti aja peamõju intelligentsustesti tulemustele. See on kooskõlas vaid nende eelnevate tulemustega, mille kohaselt ei avalda muusikaõpingud mõju laste visuaalse töömälu arengule. Meessoost katseisikute andmeid eraldi vaadates leiti oodatud grupi ja aja koosmõju intelligentsustesti tulemustele. Enamjaolt ei ole selle uurimuse tulemused kooskõlas varasemate leidudega.Item Relationships between extracurricular activities and development of cognitive abilities in Estonian primary school children(Tartu Ülikool, 2017) Metshein, Triin; Raidvee, Aire, juhendaja; Kreegipuu, Kairi, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutPlaying a musical instrument has been shown to be positively correlated with several cognitive abilities. In most of such research, authors have declared the need for conducting longitudinal research to better understand the mechanisms of the discovered correlations. The aim of this longitudinal natural experiment was to find out whether music training would accelerate the development of primary school children’s working memory and intelligence relative to other types of extracurricular activities. The results showed that music training may indeed facilitate the development of children’s general intelligence, but none of the hobby types studied here are related to the developmental speed of verbal or visual working memory. However, these results should be interpreted with caution due to several limits of the current data set which are discussed in detail. Future research should address this question with larger sample sizes and more elaborate materials and design.