Sirvi Autor "Neborjakina, Tatjana" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
listelement.badge.dso-type Kirje , Kultuurilised ja soolised erinevused koolieelsete eesti ja vene laste meenutusvestlustes(Tartu Ülikool, 2016) Neborjakina, Tatjana; Tulviste, Tiia, juhendaja; Tõugu, Pirko, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutKäesoleva uuringuga püüti leida erinevusi Eestis elavate eelkoolieas eesti ja vene tüdrukute ja poiste meenutusvestlustes. Kultuurilised ja soolised erinevused otsiti vestluste teemade, emotsiooni väljendite ja sisemiste seisundite kõne osas. Intervjuud möödunud sünnipäeva ja nädalavahetuste kohta viidi läbi 29 Eestis elava vene emakeelega lapsega vanuses 6-7 aastat ning seejärel võrreldi neid varasemalt läbiviidud 29 eesti lapse vestlusega. Tulemustest ilmnes, et vene emakeelega lapsed rääkisid oma minevikusündmustest palju rohkem kui nende eestikeelsed eakaaslased. Üldiselt esinesid soolised erinevused kõige rohkem just vene laste meenutustes, kus vene tüdrukute meenutusvestlused, võrreldes nii poiste kui ka eesti tüdrukutega, olid märgatavalt pikemad. Võrreldes poistega viitasid tüdrukud oma vestlustes oluliselt rohkem teistele inimestele, eriti väljapaistvalt ilmnes see erinevus vene tüdrukute juttudes. Sisemiste seisundite kõne kasutamise osas avaldus oluline sooline erinevus ainult vene laste juttudes.