Sirvi Autor "Palts, Karmen" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Lastevanemate ja õpetajate vaheline kommunikatsioon Eesti esimese kooliastme näitel(2019-05-29) Palts, Karmen; Harro-Loit, Halliki, juhendaja; Kalmus, Veronika, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondLasteaiast kooli minnes on laps oma perega ja õpetaja(d) üksteisele tundmatud, ometi tuleb igapäevastes olukordades täiskasvanutel lapse toetamiseks teha koostööd, olla dialoogis. Uuringud on tõendanud vanemate ja õpetajate koostöö positiivset mõju lapse heaolule ja arengule. Vähe on uuritud kuidas hea koostöö saavutamiseks luua dialoogi. Minu doktoritöö eesmärk on sünteesida vanemate ja õpetajate suhtluse erinevaid aspekte. Selleks olen kasutanud nelja uurimissuunda, sidudes need terviklikuks vanemate ja õpetajate kommunikatsiooni mudeliks. Analüüsisin kvalitatiivse sisuanalüüsi (ja diskursuseanalüüsi elementide abil) 18 fookusgrupi intervjuu materjale. Töö esimene uurimissuund kaardistab erinevate vanemate kommunikatsioonimustrid, ning õpetajate ja vanemate suhtlusvajadused. Tulemustest ilmneb, et lisaks individuaalsetele suhtlusmustritele ja õpetajate erinevale rollitajule on vanemate ja õpetajate suhtluses rida väljakujunenud suhtluse eesmärke (teavitamine; tagasi- ja edasiside saamine; nõu andmine ja saamine), mis võivad realiseeruda nii ühepoolse suhtluse kui ka dialoogina. Töös olen summeerinud suhtlusmustrid, rollitaju ja erinevad eesmärgid suhtlusvajaduseks, mille variatiivsus on väga suur. Teine uurimissuund on seotud organisatsiooni kommunikatsiooni diskursusega, täpsemalt žanritega ja žanriteadmusega. Tulemusena võin tõdeda, et osapoolte žanrialase teadmuse suurendamine on üks kommunikatsiooni tõhustamise võimalusi. Kolmas uurimissuund tuleneb kiiretest muutustest kommunikatsioonitehnoloogia valdkonnas ja puudutab kanali kasutuspraktikaid ning -eelistusi. Töö tulemused näitavad, et kommunikatsioonikanalite kasutuses puuduvad sageli eelnevad kokkulepped, seetõttu ei pruugi õpetaja ja lapsevanema valitud kanalid kattuda ning dialoogilisus toimida. Neljas uurimissuund puudutab vanemate (ja vähemal määral õpetajate) kommunikatsiooni barjääre. Tulemustest selgub, et barjäärid on seotud vanemate kommunikatsioonimustrite, piinlikkustunde, halva kogemuse ja/või tõrkega mõne spetsiifilise kommunikatsioonikanali kasutamisel.