Sirvi Autor "Paulus, Alari" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 3 3
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Maksude ja toetuste ümberjaotuslike mõjude hindamine mikrosimulatsioonimudeli abil Eesti näitel(2006) Paulus, Alari; Paas, Tiiu, juhendaja; Võrk, Andres, juhendajaKirje Tartu ja Lõuna-Eesti tehnikaalase rakenduskõrghariduse optimaalse mudeli ja selle rakendamise tegevuskava väljatöötamine(PRAXIS, 2006) Annus, Tiina; Paulus, Alari; Kraut, Liis; Sarapuu, Merike; Võhandu, PriitUuring algatati tulenevalt sellest, et mitmed varasemad uuringud olid tähelepanu juhtinud Tartu ja Lõuna-Eesti tehnilise rakenduskõrghariduse pakkumise ning regiooni ettevõtete tehnika ja tehnoloogiaga seotud keskastme spetsialistide vajaduse vahel valitsevale lõhele. Vastava haridusega tööjõu puudus on takistuseks ettevõtete arengule. Käesoleva vajadusuuringu peamiseks eesmärgiks oligi Tartu ja Lõuna-Eesti piirkonna jaoks optimaalse tehnilise rakenduskõrghariduse mudeli väljatöötamine ning rakendusvõimaluste leidmine. Uuringu raames viidi läbi ümarlaud piirkonna ettevõtjate ning haridusasutuste esindajate osavõtul. Piirkonna ettevõtete tööjõu vajaduse selgitamiseks viidi läbi intervjuud piirkonna olulisemate ettevõtete ning Tartu Teaduspargist väljakasvanud firmadega.Kirje Üldhariduskoolide võrgu korraldamine(PRAXIS, 2005) Annus, Tiina; Kanep, Hanna; Kraut, Liis; Kliimask, Jaan; Noorkõiv, Rivo; Paabut, Annika; Paulus, AlariTöö aluseks oli Haridus- ja Teadusministeeriumi soov analüüsi alusel välja selgitada lähitulevikus tõmbekeskusteks kujunevad koolipiirkonnad Eestis, lähtudes nii piirkondade demograafilisest olukorrast (õpilaste arvust) kui ka nende infrastruktuurist. Uuringu eesmärgid olid järgmised: 1) Demograafilise olukorra analüüsimine ning prognoosimine aastaks 2010 (võttes arvesse ka õpilaste liikumise seniseid trende) ning selle alusel tõmbekeskuste ja üldhariduse koolivõrgu kaardistamine; 2) Koolistandardite koostamine koolitüüpide - algkool, põhikool, gümnaasium - lõikes. Mõistliku arvu üldarusaadavate (kooli omanikule ja lapsevanemale mõistetavate) indikaatorite määratlemine, mis tagavad koolis õppe kättesaadavuse ja kvaliteedi. Nende eesmärkide täitmiseks tuli analüüsida taustaandmeid, koostada ülevaade viimase kümne aasta üldhariduse koolivõrgust ja selles toimunud muutustest, analüüsida maakondade ja omavalitsuste lähituleviku arengukavade haridust käsitlevaid osi, analüüsida õpilaste liikumist omavalitsuste vahel, koostada õpetajaskonna iseloomustus, analüüsida koolivõrku mõjutavaid objektiivseid tegureid ja erandeid koolivõrgu kujunemisel ning seoseid koolitüübi ja asukoha vahel.