Sirvi Autor "Pentus, Kristian, juhendaja" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 20 54
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
listelement.badge.dso-type Kirje , AI in business model innovation: opportunities and risks based on scenario analysis(Tartu Ülikool, 2025) Herman, Mia Heleen; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Majandusteaduskondlistelement.badge.dso-type Kirje , Ajakirja kaanekujunduse vastuvõtu uurimine pilgujälgija abil, ajakirja Sport näitel(Tartu Ülikool, 2018) Kalam, Laura; Kõuts-Klemm, Ragne, juhendaja; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Ühiskonnateaduste instituutMinu magistritöö eesmärk oli kaardistada küljenduselemendid, mis äratavad vastuvõtja tähelepanu ajakirja Sport esikaane vaatamisel. Selgitasin välja, millel peatub lugeja pilk esikaant vaadates esimesena ehk märkisin ära katsealuste tähelepanu äratajad. Uuringu viisin läbi koostöös Tartu Ülikooli Majandusteaduskonnaga, kasutades eye tracking ehk pilgujälgija meetodit. Katsete läbi viimiseks valisin välja viis ajakirja Sport esikülge ning lõin neile kontrastiks alternatiivid. Pilgujälgija katsete jaoks valmisid esikülgedest paarid, kus ühel versioonil on kaanepersoon riides ning teisel juhul näitab paljast ihu. Sellise kõrvutamise abil sain teada, kas kaanepersooni riietus mõjutab vastuvõtja tähelepanu ja selle kestust. Lisaks pilgujälgijale, palusin kõigil osalejatel täita ka ankeetküsitluse, et saada üldisemat informatsiooni valimis osalenud inimeste lugemisharjumustest ja eelistustest. Minu magistritöö valimisse kuulus 32 eelküsitluse abil välja valitud katsealust, kes jäid vanusevahemikku 20–30 eluaastat. Pilgujälgija abil läbi viidud katsetest selgus, et vastuvõtja kiiremat tähelepanu pälvivad esikaaned, kus kaanepersoon eksponeerib oma paljast ihu. Lisaks püsis katsealuste pilk nendel esikaantel ka kauem. Huvipiirkonda kitsendades selgus, et pilgu esimene kinnistus tehakse esmalt kaanepersooni näopiirkonnas. Seda ala vaadatakse ka kõigist foto- ja küljenduselementidest kõige kauem. Seejärel suundub inimese pilk kaanepersooni kehale, kus palja ihu eksponeerimise korral püsib vaataja tähelepanu kauem kui seda riides alternatiivide puhul. Seega püüab ajakirja esikaanel kiiremat ja püsivamat tähelepanu just paljast ihu eksponeeriv kaanepersoon. Ankeetküsitlusest selgus, et valimis osalenutest 30 peab esikaane kujundust ajakirja ostmisel oluliseks aspektiks. Lisaks mõjutab inimeste otsust ka kaanefoto ning kaanepersoon. Oluliseks peetakse aga ka ajakirja kaante vahel leiduvat ehk kvaliteetset sisu. Erinevaid väljaandeid paneb poelettidelt ostma aga ka sõprade soovitus ning hetkeemotsioon. Lisaks kaardistasin ka valimis osalenud vastuvõtjate visuaalse hierarhia ehk esitan inimese silma liikumise trajektoori küljenduselementide haaval. Tuli välja, et vastuvõtjate tähelepanu esmane kinnistumine käib skeemil suuremast elemendist väiksemani ehk esmalt märgatakse värvilist fotot, misjärel suundutakse suurematest tekstidest väiksemate viideteni. Kuna pilgujälgimise meetodit kasutatakse meediauuringutes praegu veel pigem harva, siis näen antud meetodil Eestis suurt potentsiaali. Tegemist on meetodiga, mille tulemusi ei ole võimalik ühelgi teisel viisil koguda. Mõne teise empiirilise meetodi (näiteks ankeetküsitlus või kvalitatiivne intervjuu) sidumisel pilgujälgimisega, on võimalik saada ülevaade vastuvõtjate visuaalsest käitumisest, eelistustest ja lugemisharjumustest. Antud tulemused on kasulikud nii ajalehtede/ ajakirjade veebilehekülgede arendajatele, paberlehtede toimetajatele ning küljendajatele.listelement.badge.dso-type Kirje , Bännerreklaamis kuvatud inimese emotsioonide ja kliendi emotsioonide vahelised seosed(Tartu Ülikool, 2024) Ader, Karmel; Pentus, Kristian, juhendaja; Roosaar, Liis, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Majandusteaduskondlistelement.badge.dso-type Kirje , ChatGPT kasutamispraktikad Tartu Ülikooli strateegilise juhtimise magistritudengite näitel(Tartu Ülikool, 2025) Järvemets, Kaido; Kindsiko, Eneli, juhendaja; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Majandusteaduskond; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondlistelement.badge.dso-type Kirje , Clustering customer gaze behaviour based on real-life eye-tracking data(Tartu Ülikool, 2022) Hasanova, Hagigat; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Majandusteaduskond; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondlistelement.badge.dso-type Kirje , The comparative study of traditional and AI eye-tracking: practical utility of ai recommendations and visual attention predictions in digital banner advertising(Tartu Ülikool, 2025) Zaviyalova, Arina; Kalinina, Irina; Pentus, Kristian, juhendaja; Ploom, Kerli, juhendaja; Tartu Ülikool. Majandusteaduskond; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondThe objective of this study is to clarify the practical utility of AI eye-tracking softwares in predicting visual attention and improving the performance of digital banner advertisements. In order to achieve this objective, the AI eye-tracking software was utilised to predict attention and obtain suggestions for improving the digital banner performance. To clarify the impact of these suggestions, an international digital campaign was executed, employing both non-optimised and optimised banners (A/B testing) . In order to clarify the accuracy of attention prediction, an eye-tracking study was conducted, complemented by semi- structured interviews. The findings of the digital campaign analysis demonstrate that AI design quality metrics are generally not strong predictors of click-through rate, though a few strong correlations were revealed for some countries. The findings of the eye-tracking study indicate that AI predictions exhibited modest alignment with human gaze, yet demonstrated limitations in modelling top-down attention.listelement.badge.dso-type Kirje , Eesti ettevõtete TikTok turundustegevuste analüüs ja sellest tulenevad soovitused Eesti ettevõtetele(Tartu Ülikool, 2023) Poljakov, Crisgel-Berit; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Majandusteaduskond; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondlistelement.badge.dso-type Kirje , Eesti ettevõtete valmidus turunduse innovatsiooniks tehisintellekti näitel(Tartu Ülikool, 2024) Väljaots, Eveliis; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Majandusteaduskondlistelement.badge.dso-type Kirje , The effect emojis have on hedonic and utilitarian Instagram posts in terms of emotions and attention(Tartu Ülikool, 2022) Lille, Glen-Gregory; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Majandusteaduskondlistelement.badge.dso-type Kirje , The effect of art in product package advertising on the perception of the brand(Tartu Ülikool, 2020) Nesterenko, Polina; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Majandusteaduskondlistelement.badge.dso-type Kirje , Ekraanil põhineva ja mobiilse pilgujälgimise meetodi erisused pakendidisaini ja ostukeskkonna uurimisel(Tartu Ülikool, 2018) Kõiv, Madli; Tempel, Age; Kuusik, Andres, juhendaja; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Majandusteaduskond; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondlistelement.badge.dso-type Kirje , Eksponaatide väljapaneku mõju klienditeele ja infokirjelduste märkamisele - noorte ja täiskasvanute võrdlus Tartu Kunstimuuseumi näitel(Tartu Ülikool, 2020) Liier, Kristlyn; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Majandusteaduskond; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondlistelement.badge.dso-type Kirje , Evaluating the efficiency of pension communication methods: the case of Estonia(Tartu Ülikool, 2024) Sipria, Leo Daniel; Talisaar, Robin; Pulk, Kristjan, juhendaja; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Majandusteaduskond; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkondlistelement.badge.dso-type Kirje , Feminized alcohol package designs: role in product choice(Tartu Ülikool, 2025) Rieka, Viktoriia; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Majandusteaduskondlistelement.badge.dso-type Kirje , The gender difference between animated and static social media content on consumers’ engagement(Tartu Ülikool, 2020) Mansimli, Leyla; Ploom, Kerli, juhendaja; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Majandusteaduskondlistelement.badge.dso-type Kirje , Hinnasildi elementide mõju toote märkamisele ja tajutavale väärtusele(Tartu Ülikool, 2018) Ruus, Sandra; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Majandusteaduskondlistelement.badge.dso-type Kirje , Hüpikreklaami tulemuslikkus reklaami poolt esile kutsutud positiivse emotsiooni ja tähelepanu seosena mäluga(Tartu Ülikool, 2018) Murde, Karin; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Majandusteaduskondlistelement.badge.dso-type Kirje , Instagrami postituses kuvatud naismodelli atraktiivsuse mõju luksusbrändi hinnangutele ehtebrändide näitel(Tartu Ülikool, 2022) Nõmm, Helena; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Majandusteaduskondlistelement.badge.dso-type Kirje , Integreeritud meetoditega veebisaidi kasutajasõbralikkuse hindamise tööriista loomine(Tartu Ülikool, 2016) Sokk, Lauri; Mehine, Tanel, juhendaja; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Majandusteaduskondlistelement.badge.dso-type Kirje , Järelvideo eesmärgipärasus ja võime püstitatud eesmärke täita(Tartu Ülikool, 2019) Teugijas, Riin; Pentus, Kristian, juhendaja; Tartu Ülikool. Majandusteaduskond; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »