Sirvi Autor "Raaper, Madis, juhendaja" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Koolinoorte harjumused paroolide loomisel ja kasutamisel ning võimalused turvalisemate valikute suunas nügimiseks(Tartu Ülikool, 2019) Valli, Krista; Riitsalu, Leonore, juhendaja; Raaper, Madis, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Johan Skytte poliitikauuringute instituutTänapäeva infoühiskonnas alustavad lapsed aina nooremana arvuti ja interneti kasutamist, mis pakuvad võimalusi silmaringi arendamiseks ja vaba aja veetmiseks. Kuid lisaks positiivsetele külgedele, ohustavad noori ka erinevad küberriskid. Selleks, et end nende ohtude eest kaitsta, peavad lapsed nendest teadlikud olema ning oskama internetis võimalikult turvaliselt navigeerida. Üheks lihtsamaks lähtepunktiks on tugev parool ning selle turvalisuse hoidmine. Käesolev magistritöö uurib koolinoorte harjumusi paroolide loomisel ning kasutamisel. Selleks on autor läbi viinud küsitluse erinevates Eesti koolides koolides 9-16aastaste õpilasete hulgas. Autori poolt läbi viidud küsitlusest selgus, et koolinoored on enamasti teadlikud ohtudest, mis kaasnevad nõrga parooli kasutamisel. Samuti on neile tuttavad soovitused, milline peaks turvaline salasõna olema. Sellest hoolimata valivad nad tihti siiski nõrga parooli ning ei uuenda seda regulaarselt. Lahendusena pakub autor välja käitumisökonoomika teadmiste abil koolinoorte nügimist turvalisemate valikute suunas. Selleks on analüüsitud erinevaid siiani kasutatud nügimisstrateegiaid ning uuringuid. Samuti on ettepanekuks kasutada ära käitumisökonoomika teadmised ning võimalused koolinoorte teadlikkuse tõstmiseks tugevate paroolide koostamisel ning nende turvalisuse hoidmisel, ja seeläbi muuta selline tegevus harjumuseks aina nooremas eas. Koolinoorte paroolide loomist ning nende turvalisuse hoidmist on uuritud vähe ning Eestis pole senini ühtegi sellekohast uuringut avaldatud. Seega on käesoleva magistritöö üheks ajendiks selle tühimiku täitmine ning sisend edasiste uuringute läbi viimiseks.