Andmebaasi logo
Valdkonnad ja kollektsioonid
Kogu ADA
Eesti
English
Deutsch
  1. Esileht
  2. Sirvi autori järgi

Sirvi Autor "Rank, Kirsi" järgi

Tulemuste filtreerimiseks trükkige paar esimest tähte
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
  • Tulemused lehekülje kohta
  • Sorteerimisvalikud
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Õpetajate ja vanemate hinnangud laste ülesandeid vältivale käitumisele ning nende seosed teadmiste arenguga 2. ja 3. klassis
    (Tartu Ülikool, 2012) Rank, Kirsi; Mägi, Katrin, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaal- ja haridusteaduskond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut
    Käesoleva magistritöö eesmärgiks oli uurida õpetajate ja vanemate hinnanguid laste ülesandeid vältivale käitumisele ja nende seoseid laste teadmiste arenguga matemaatikas ja lugemises 2.-3. klassis. Kokku osales uurimuses 874 last, 782 ema, 365 isa ja 53 õpetajat. Kahel korral – 2. ja 3. klassi kevadel – hinnati laste lugemisoskust ja matemaatikaalaseid teadmisi. Mõlemal ajahetkel paluti lastevanematel koduses keskkonnas ja õpetajatel koolikontekstis hinnata laste ülesandeid vältivat käitumist. Tulemustest ilmnes, et laste ülesandeid vältivale käitumisele antud hinnangute põhjal on korrelatsioon tugevaim emade ja isade hinnangute vahel. Lastevanemate ja õpetajate hinnangute vahel ilmnevad keskmise tugevusega statistiliselt olulised positiivsed korrelatsioonid. Ajaliselt on tugevaimalt seotud õpetajate hinnangud. Lisaks näitasid tulemused, et õpetajad hindavad 2. klassis lapsi enam ülesandeid vältivaks kui 3. klassis. Õpetajad hindavad lapsi vähem ülesandeid vältivateks kui laste vanemad. Poiste ülesandeid vältiva käitumise taset hinnati kõrgemaks. Õpetajad hindavad tüdrukuid aja jooksul enam ülesandeile suunatuks olevat, poisse aga mitte. Õpetajate hinnangud on laste akadeemiliste saavutustega tugevamini seotud kui vanemate hinnangud. Lapsed jagati eraldi nii matemaatika kui lugemise testide põhjal nelja tasemegruppi ja leiti, et kõikide osapoolte hinnangutes ilmnevad olulised gruppidevahelised erinevused laste ülesandeid vältivale käitumisele.

DSpace tarkvara autoriõigus © 2002-2025 LYRASIS

  • Teavituste seaded
  • Saada tagasisidet