Sirvi Autor "Raudsepp, Erik" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 2 2
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
listelement.badge.dso-type Kirje , Süsteemi disain ja re-disain Tartu Üliõpilasküla näitel(Tartu Ülikool, 2013) Raudsepp, Erik; Leping, Vambola; Leego, Erkki; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutKäesoleva bakalaureusetöö eesmärk on läbi viia süsteemi disain ja re-disain Tartu Üliõpilasküla näitel, selgitades välja, millised on üliõpilastest kasutajate ootused ja vajadused Tartu Üliõpilasküla veebilehe suhtes, ning selgitada välja, milline on kasutajasõbralik süsteem. Töö käigus on plaan selgitada välja praeguse süsteemi olemus ja selle kitsaskohad, viies läbi intervjuud ja kasutajatestid süsteemi kasutajate, potentsiaalsete kasutajate ja Tartu Üliõpilasküla esindajatega, kes selle süsteemi abil haldavad üliõpilaselamuid. Süsteemi re-disaini käigus tutvun vastavate uuringute ja kasutajakesksete süsteemide (inglise k user-focused) alase kirjandusega ning seejärel püstitan süsteemile esitatavad nõudmised ja toon välja põhimõtted, millega arvestada uue süsteemi loomisel. Kombineerides kasutajatestide tagasisidet, haldaja vajadusi ja sellealaste uuringute soovitusi, kirjeldan muudatusi, mille tegemine muudab uue süsteemi kasutajasõbralikuks ning funktsionaalsemaks. Olles ise Tartu Üliõpilasküla juhatuse liige, soovin anda bakalaureusetöö raames valmivad soovitused edasi sisendiks uue süsteemi loomise protsessile. Tõenäoliselt ei jõua antud bakalaureusetöö mahu piires katta kõiki osi süsteemi re-disaini protsessis. Plaanis on valmis saada süsteemile esitatavad nõudmised, et pärast seda saaks asuda uue süsteemi vaadete testimiseni pabertestimise meetodil (inglise k paper prototyping).listelement.badge.dso-type Kirje , Süsteemi disain ja re-disain Tartu Üliõpilasküla näitel(Tartu Ülikool, 2013) Raudsepp, Erik; Leping, Vambola; Leego, Erkki; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutAntud bakalaureusetöö käigus sai läbi tehtud süsteemi disaini ja re-disaini protsess, mis eelneb paper prototyping osale ja keskkonna uuendamise käigus ellu viidavatele muudatustele. Töö käigus vaatasin üle praeguse süsteemi ning viisin läbi kasutajatestid ja intervjuud, mille põhjal selgusid peamised probleemid, mis kasutajatel süsteemi kasutades tekivad. Intervjuu ja vestluse käigus Tartu Üliõpilasküla majutusjuhi Janika Hangoga selgitasin välja Tartu Üliõpilasküla poolse nägemuse süsteemi eesmärgist ning toimimisest. Vestluse käigus jõudsin vahetada mõtteid praegu olemasoleva funktsionaalsuse toimimist ja vajadusi lisafunktsionaalsuse järgi, mille kajastasin ka muudatuste hulgas ära, et leht vastaks ka ühiselamute haldaja ootustele. Muudatuste planeerimisel tutvusin olulises mahus vastava kirjandusega ning viisin end kurssi User Interface (UI) ja user-focused süsteemi põhimõtetega, millest olulisemad antud tööd ja üliõpilaskonnast koosnevat kasutajagruppi puudutava tõin ka töö raames välja. Kasutajatestide ja intervjuude käigus saadud tagasisidest ja kogutud teabest lähtuvalt kirjeldasin tehtavaid muudatusi ja koostasin ka peamised üliõpilaste kasutusjuhtude kirjeldused. Koostasin mõned peamised vaated, et anda aimu millisena leht võiks välja nägema hakata ning kuidas paigutuvad peamised elemendid. Kõige põhjalikumalt lähenesin kasutajaks registreerimise ühele tüüpvaatele, sest tegemist on ühe esimese kokkupuutega süsteemiga, mis loob kasutaja jaoks eelhäälestuse ning mõjutab järgnevalt olulisel määral suhtumist E-kyla keskkonda. Viimase osana koostasin süsteemile esitatavad nõuded. Minu tehtud töö tulemusena on olemas piisav sisend, et edasi koostada süsteemi kõik vaated ning asuda paper prototyping protsessi juurde, mille käigus saada kasutajatelt tehtud muudatustele tagasiside viimase lihvi andmiseks. Edasine plaan on Tartu Üliõpilasküla juhatuses uue veebilehe arendamine taas päevakorda tõsta ning käesolevat bakalaureuse tööd selle sisendina kasutada. Usun, et veebilehe re-disaini ja lisanduva funktsionaalsuse tulemusena muutub veebilehe kasutajakogemus tunduvalt positiivsemaks ning see säästab ka töötajate tööaega, kiirendades mitmeid protsesse ja vähendades ühtlasi ka vigade tekkimise tõenäosust.