Andmebaasi logo
Valdkonnad ja kollektsioonid
Kogu ADA
Eesti
English
Deutsch
  1. Esileht
  2. Sirvi autori järgi

Sirvi Autor "Rohtla, Rasmus" järgi

Tulemuste filtreerimiseks trükkige paar esimest tähte
Nüüd näidatakse 1 - 2 2
  • Tulemused lehekülje kohta
  • Sorteerimisvalikud
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Aptasensor tsüanobakterite toksiini mikrotsüstiin-LR määramiseks
    (Tartu Ülikool, 2021) Rohtla, Rasmus; Rinken, Toonika; Kivirand, Kairi; Jõgi, Eerik; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Keemia instituut
    Käesolevas töös disainiti ja konstrueeriti aptasensor toksiini mikrotsüstiin-LR (MC-LR) määramiseks. MC-LR on tsüanobakterite poolt toodetud levinuim hepatotoksiin, mille sidumiseks ja detekteerimiseks kasutati konstrueeritud sensoris nii MC-LR aptameeri kui MC-LR vastast monoklonaalset antikeha. Töö tulemusena leiti, et sensor võimaldab määrata MC-LR kontsentratsiooni alla Maailma Terviseorganisatsiooni kehtestatud piirmäära, mis on 1 μg/l, kusjuures analüüsiks kulus 75 minutit. Konstrueeritud aptasensorit testiti ka MC-LR määramiseks sinivetikakultuuris. Aptasensori kasutamine võimaldab tulevikus sinivetikate poolt toodetavate toksiiinide kohapealset detekteerimist ja vee kvaliteedi hindamist.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Üliõpilaste hinnangud õppeaine „Teadus aimeleongutes“ mõjust nende teadmistele, oskustele ja hoiakutele
    (Tartu Ülikool, 2024) Rohtla, Rasmus; Kasuk, Heili; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Keemia instituut
    Uuringud näitavad, et loodusteaduste õppimine on õpilaste seas vähem populaarne, kuid mitteformaalse hariduse kaudu on võimalik seda suurendada. Teadusteatri abil on võimalik innustada uusi teadmisi loodusteadustes ja äratada huvi. Magistritöö keskendus üliõpilaste hinnangutele „Teadus aimeloengutes“ kursuse mõjust nende teadmistele, oskustele ja hoiakutele. Selgus, et üliõpilaste hinnangul kursus aitab integreerida teadmisi, arendada erinevaid oskusi, näiteks ohutuse ning esinemise oskusi, ning muuta hoiakuid. Õppimisprotsessi mõjutasid ka motivatsioon ja kuuluvustunne.

DSpace tarkvara autoriõigus © 2002-2025 LYRASIS

  • Teavituste seaded
  • Saada tagasisidet