Sirvi Autor "Rungi, Kerli" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 2 2
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
listelement.badge.dso-type Kirje , Praktiline uurimus mobiili testimisest – Playtech Estonia näitel(2015) Tamm, Anne-Liis; Pfahl, Dietmar Alfred Paul Kurt; Rungi, KerliTarkvara testimisest on saanud üks suuremaid osasid tarkvaraarenduses, kuna see aitab hinnata ning suurendada toodetud tarkvara kvaliteeti. Kuna järjest enam liiguvad igapäevased ülesanded virtuaalsesse maailma, on tarkvaraarendus ning toodetud tarkvara kvaliteet üha suurema tähtusega. Suurenenud tähelepanu tarkvara tootmise kiirusele, kvaliteedile ning toodetud featuuridele tekitab uusi probleeme ning asjaolusid, millele tuleks mõelda – kui efektiivsed on testimise protsessid ning mida saaks teha paremini? Kas midagi saab ka automatiseerida? Nagu on erinevaid tarkvaraarenduse viise, võib ka testimine olla erinev nii projektides, arendusüksustes kui ka tervetes firmades. Vaatamata sellele ei ole testimise protsessid ning sellega seotud aspektid alati nii selgesuunalised ning määratletud. Antud magistritöö kirjeldab tarkvara testimise protsesse Playtech Estonia Casino üksuse Mobile QA tiimis. Protsesside kirjeldused ning erinevad selle juurde kuuluvad aspektid leiti ning kirjeldati töötajate seas läbiviidud intervjuude ning Confluence`i uurimuse põhjal. Võttes arvesse leitut ning olemasolevaid teaduslikke uurimusi, on välja toodud praeguste protsesside tugevused ning nõrkused. Lisaks on kirjeldatud võimalikke alasid, mida saaks parendada ning võimalikud lahendused on eraldi kirjeldatud ning tutvustatud ka Mobile QA tiimile. Antud praktilise uurimuse tulemusena sai Mobile QA tiim detailse ülevaate enda praegustest tööprotsessidest ning ettepanekuid võimalikeks parendusteks. Nimetatud meeskond sai avaldada arvamust antud ettepanekute kohta ning prioritiseerida need lahendused, võttes arvesse nende olulisust ning teostamise võimalikkust. Võtmesõnad: tarkvara testimine, praktiline uurimus tarkvara testimises, mobiili testimine, testimise automatiseerimine, mobiili rakenduste testimise automatiseerimine.listelement.badge.dso-type Kirje , Test Maturity Model Integration (TMMi) Mudeli Praktiline Uurimus(Tartu Ülikool, 2013) Rungi, Kerli; Matulevičius, Raimundas; Tartu Ülikool. Matemaatika-informaatikateaduskond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutTestimine on tarkvaraarenduse elutsükli oluline osa, mille eesmärgiks on hinnata tarkvaratoote kvaliteeti. Kuna tarkvara roll meie igapäevaelus üha kasvab, tõusevad ka nõuded selle kvaliteedile. Sellega seonduvalt on tõstatatud küsimus olemasolevate testimisprotsesside ja –tehnikate küpsuse üle ning on sagenenud soov neid parendada. Paraku ei ole sobiva parendusmeetodi valimine lihtne. Tarkvaraarenduse valdkonnas on esile kerkinud mitmeid testimisprotsesside parendusmudeleid, kuid nende kasutusjuhised on tihti ebapiisavad. Samuti ei ole piisavalt juhiseid sobivaima mudeli valimiseks. Käesolevas töös kirjeldatakse olemasolevate testimisprotsesside parendusmudelite seas läbi viidud uurimust, mille tulemusena valiti potentisaalselt parim mudel Playtech Estonia Casino üksuse seisukohast lähtuvalt. Hindamaks väljavalitud mudeli Test Maturity Model integration (TMMi) sobivust, viidi Casino üksuses läbi testimisprotsesside hindamisel ja parendamisel põhinev praktiline uurimus. Hindamisprotsessi raames viidi läbi küsimustikul põhinev olukorra kaardistamine ning vestlused töötajatega, eesmärgiga saada ülevaade üksuse testimisprotsesside küpsusest. Kaardistuse tulemusena identifitseeriti üksuse nõrgemad protsessialad ning tehti ettepanekud nende parendamiseks. Töö käigus antakse ülevaade TMMi mudeli küpsusastmete struktuurist ning neis sisalduvatest protsessialadest. Samuti antakse soovitusi kuidas arvestada mudelis kirjeldatud parimaid tavasid ettevõtte parendusprotsessis. Läbiviidud praktilise uurimuse tulemusena tõdeme, et testimisprotsesside parendamise olulisim aspekt on mõista parendamise põhjusi ja eesmärke, võttes arvesse ettevõtte vajadusi. Parima mudeli valimise peamiseks eelduseks on parendusprotsessi ettevõttepoolsete nõuete määratlemine. Läbiviidud praktilise uurimuse käigus kogetu põhjal antakse hinnang TMMi kasutamisele ja sobivusele, tuues välja kahtlused antud mudeli sobivusele väledaid arendusmeetodeid kasutavates ettevõtetes. Lisaks kirjeldatakse võimalusi TMMi mudeli parendamiseks. Kokkuvõte soovitatud parendustest on edastatud ka mudelit väljastavale organisatsioonile TMMi Foundation, mis panustab uurimisaluse mudeli edasisse arengusse.