Andmebaasi logo
Valdkonnad ja kollektsioonid
Kogu ADA
Eesti
English
Deutsch
  1. Esileht
  2. Sirvi autori järgi

Sirvi Autor "Schaper, Anu" järgi

Tulemuste filtreerimiseks trükkige paar esimest tähte
Nüüd näidatakse 1 - 9 9
  • Tulemused lehekülje kohta
  • Sorteerimisvalikud
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Artemi Troitski. Back in the USSR: roki ajalugu raudse eesriide taga
    (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, 2024) Ventsel, Aimar; Schaper, Anu; Davidjants, Brigitta, koostaja
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Editors' Preface
    (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, 2020) Žanna Pärtlas; Schaper, Anu; Schaper, Anu, koostaja; Pärtlas, Žanna, koostaja
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Eesti muusikalugu. I
    (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia Kirjastus, 2025) Pappel, Kristel; Siitan, Toomas; Kõlar, Anu; Schaper, Anu; Heinmaa, Heidi; Ernits, Tiiu; Dolgopolova, Aleksandra; Schaper, Anu, toimetaja; Kaalep, Triin, keeletoimetaja; Siitan, Kersti, kujundaja
    „Eesti muusikaloo“ rohkelt illustreeritud esimene köide (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia kirjastus) käsitleb muusikaelu Eestis alates 12/13. sajandi vahetusest kuni Eesti Vabariigi väljakuulutamiseni 1918. aastal. Varasemast palju põhjalikumalt on valgustatud siinset saksa ja rootsi muusikakultuuri. Esimene köide loob päris uue pildi keskaegsest ja 17.–18. sajandi muusikakultuurist Eesti linnades, samuti kodanlikust muusikaelust baltisaksa kogukonnas, muusikast kirikus, koolis ja teatris ning eesti professionaalse muusikakultuuri alguskümnenditest. See on esimene kaasaegne terviklik käsitlus Eesti muusikaloost, ilmudes pool sajandit pärast nõukogude-aegset koguteost „Eesti muusika” (1968/1975) ja täites seega suure lünga Eesti kultuuriloo mõtestamisel.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Friedrich Nietzsche. Wagneri juhtum. Nietzsche contra Wagner
    (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, 2024) Tool, Aare; Schaper, Anu; Davidjants, Brigitta, koostaja
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Kroonika
    (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, 2024) Klooren, Äli-Ann; Schaper, Anu; Davidjants, Brigitta, koostaja
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Lieder (fast) ohne Noten. Gelegenheitsdrucke Meders als sozialhistorische und musikalische Quellen
    (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, 2020) Schaper, Anu; Schaper, Anu, koostaja; Pärtlas, Žanna, koostaja
    From Riga, Tallinn (Reval), Gdańsk (Danzig) and Bremen around 20 printed examples of occasional works by Johann Valentin Meder (1649–1719) have survived. Few of these actually include music; however, the type and structure of the texts as well as some of the composer’s designations regarding genre reveal a varied corpus of work, ranging from Generalbassaria (strophic basso continuo aria) through concerto cum aria and dialogue to what Meder calls Cantata. The dedications, allusions in the texts and other details enable us to observe how Meder, as musician and man, positioned himself with respect to prospective patrons and the upper classes as well as towards music lovers. On one hand, the characteristics of the music, where it has survived, together with hints as to the nature of the music in others where it has not can shed some light on questions concerning the urban and corporate networks of Meder’s time. On the other, they enable us to make assumptions and draw conclusions about some of Meder’s other works not included in this corpus which have been preserved in manuscript.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Millist muusikat kirjutas Johann Valentin Meder Tallinnas? Mõtisklusi Mederi teoste dateeringute põhjal
    (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, 2019) Schaper, Anu; Kõlar, Anu, koostaja
    Few of the 26 extant compositions by Johann Valentin Meder (1649–1719) can be linked unequivocally to any one of his main places of activity, namely Tallinn (1674–83), Gdańsk (1687–99) and Riga (1684–87 and 1699–1719). To draw conclusions about the work and activity of Meder in his different positions and locations it is first necessary to consider the dating of his compositions; only after this does it become possible to reach some general conclusions about his oeuvre. Two sacred pieces from Meder’s years in Tallinn, Ach Herr, straffe mich nicht (for which Johann Rosenmüller’s work of the same title would seem to have served as a model) and In principio erat verbum represent two trends which appear to have been rather characteristic of the composer’s early and middle works: sacred concertos and Latin pieces modelled on Roman patterns. However, the existence of the printed text of an occasional piece, the music for which has not survived, suggests that Meder’s oeuvre during his years in Tallinn may well have been more varied than his surviving works from the same period would suggest, and might already have included other more dramatic cantata-like compositions on mixed texts.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Saateks koostajatelt
    (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, 2020) Pärtlas, Žanna; Schaper, Anu; Schaper, Anu, koostaja; Pärtlas, Žanna, koostaja
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Stravinski kui saatan: Adorno kolm kriitilist pilku
    (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, 2024) Paddison, Max; Siitan, Toomas; Schaper, Anu; Ross, Jaan, tõlkija; Davidjants, Brigitta, koostaja

DSpace tarkvara autoriõigus © 2002-2025 LYRASIS

  • Teavituste seaded
  • Saada tagasisidet