Sirvi Autor "Seema, Kristofer" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
listelement.badge.dso-type Kirje , Kommunikatsioonitööks vajalikud oskused algajate kommunikatsioonispetsialistide vaates ja soovitused kommunikatsiooniõppeks ülikoolis(Tartu Ülikool, 2025) Seema, Kristofer; Säde, Merilyn, juhendaja; Seppel, Külliki, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Ühiskonnateaduste instituutKäesoleva bakalaureusetöö peaeesmärk oli välja selgitada, milliseid oskusi on noortel kommunikatsioonispetsialistidel vaja, et saada kommunikatsioonitööga hakkama olukorras, kus kommunikatsioonitöötajatele esitatavad nõuded on oluliselt kasvanud. Tulemuste põhjal on võimalik teha soovitusi Tartu Ülikooli kommunikatsiooniõppe ajakohastamiseks. Noored kommunikatsioonispetsialistid tõdesid, et kommunikatsioonitööd on keeruline ülikoolis õpetada, sest tegu on väga praktilise valdkonnaga. Kommunikatsioonispetsialisti töös on oskusi, mis arenevad ainult töökogemusega. Tartu Ülikooli kommunikatsiooniõppe vilistlaste sõnul pole ülikoolis võimalik õpetada töötempot, ajaplaneerimist, julgust ja strateegilisust. Noored kommunikatsioonispetsialistid pidasid oma töös kõige tähtsamaks kirjutamisoskust, suhtlust ajakirjanikega ja strateegilisust. Kommunikatsioonispetsialistid tundsid, et Tartu Ülikool andis neile kõige tähtsamate oskuste puhul teoreetilise baasi, aga puudu jäi õppetöös praktilistest ja igapäevatööle sarnastest ülesannetest. Vastajad rõhutasid, et üheks kommunikatsioonitöö alustalaks on lai silmaring, mis peab teisi olulisi oskusi toetama. Kommunikatsioonispetsialistide arvates oli Tartu Ülikooli kommunikatsiooniõppest mitmeid tähtsaid teemasid puudu, sest kommunikatsioonitöötajatele esitatavad nõuded on oluliselt kasvanud. Tööandjad ootasid noortelt kommunikatsioonispetsialistidelt erinevaid digioskusi. Iseenesestmõistetavaks peeti sotsiaalmeedias erinevatel ühismeedia platvormidel postituste tegemist ning postitustele kujunduse tegemise oskust. Kommunikatsioonispetsialistidel tuli tööl selgitada vanema põlvkonna kolleegidele sotsiaalmeediakommunikatsiooni põhimõtteid. Kommunikatsioonispetsialistidel polnud kogemust ka olukorras, kus peab tegelema teemade või klientidega, kelle väärtused enda omadega kokku ei lähe. Samuti oodati töötajatelt kodulehtede haldamise oskust. Noored kommunikatsioonispetsialistid pidid tööle minnes toime tulema suure pingega, sest tööandjate ootused olid suured ning eksimusi ei tolereeritud. Nende sõnul polnud Tartu Ülikooli kommunikatsiooniõpe pingeline ehk nad jäid alguses tööpinge talumisega hätta. Pingelisem õpe oleks kommunikatsioonispetsialistid paremini tööeluks ette valmistanud. Kokkuvõttes oskasid noored kommunikatsioonispetsialistid välja tuua mitmeid oskusi, mis on nende töös kõige tähtsamad ning mida ülikoolis õpetatakse ülikoolis liiga vähe või üldse mitte. Intervjueeritavad ei osanud aga anda spetsiifilisi soovitusi, kuidas päriselt ajakohastatud õpet ellu viia ning missugune võiks olla tänapäevase õppe parim formaat ja sisu.