Andmebaasi logo
Valdkonnad ja kollektsioonid
Kogu ADA
Eesti
English
Deutsch
  1. Esileht
  2. Sirvi autori järgi

Sirvi Autor "Suviste, Reelika" järgi

Tulemuste filtreerimiseks trükkige paar esimest tähte
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
  • Tulemused lehekülje kohta
  • Sorteerimisvalikud
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Students’ mathematics knowledge and skills, and its relations with teachers’ teaching and classroom management practices: Comparison between Estonian- and Russian-language schools
    (2015-09-28) Suviste, Reelika
    Õpilaste tulemusi matemaatikas võivad mõjutada nii ühiskonnas levinud väärtused kui ka haridusele seatud eesmärgid, seega võivad need erineda kultuuriti, aga ka ühiskonna sees, nt rahvuskultuuriti (Mikk, 2007; Shipley, 2011; Välijärvi et al., 2007). Esimene Eestis tehtud rahvusvaheline tasemeuuring TIMSS 2003 ja hilisemad PISA uuringud (2006, 2009, 2012) tõid esile, et vene õppekeelega koolide õpilaste tulemused matemaatikas on märgatavalt nõrgemad eesti õppekeelega koolide õpilaste tulemustest (Kitsing, 2008; Mullis et al., 2004; Tire et al., 2010; Tire et al., 2013). Arvestades, et kõik Eesti õpilased õpivad kehtiva õppekava järgi (Vabariigi Valitsus, 2011/2014), võivad õpilaste erinevad tulemused olla tingitud nende õpetajate uskumuste, väärtuste, õpetamispraktikate ja kasvatustegevuste rakendamise erinevustest. Eestis on matemaatikaõpetajate (Jukk et al., 2007) ja matemaatikat õpetavate klassiõpetajate (Kikas et al., 2009; Palu & Kikas, 2007) õpetamispraktikaid uuritud eestikeelsetes koolides. Uuringud näitavad, et õpetajate uskumused ja kasutatavad õpetamismeetodid erinevad eesti ja vene õppekeelega koolide õpetajatel (Lepik & Kislenko, 2014; Loogma et al., 2009). Lisaks on leitud, et õpilaste oskused matemaatikas on seotud õpetajate õpetamispraktikatega (Kikas, Peets, & Hodges, 2014; Kikas et al., 2009). Senistesse õpetajate õpetamispraktikate ja kasvatustegevuste uuringutesse pole haaratud vene õppekeelega koolide õpetajaid sellisel määral, et vaadelda algklassides matemaatikat õpetavate õpetajate ja klassiõpetajate õpetamispraktika ja kasvatustegevuste seost õpilaste tulemuste ja arenguga. Doktoritöö eesmärk oli uurida õpilaste matemaatikateadmisi ja nende arengut, õpetajate õpetamispraktikaid ja tegevusi ning õpilaste tulemuste ja õpetaja tegevuste vahelisi seoseid eesti ja vene õppekeelega koolide võrdluses. Uurimistulemused kinnitasid, et algklassides ei ilmne eesti ja vene õppekeelega koolide õpilaste matemaatikatulemustes erinevusi sellisel määral, nagu kirjeldavad neid rahvusvahelised TIMSSi ja PISA uuringud. Vastupidi, uuringust ilmnes, et vene õppekeelega koolide õpilased lahendasid tekstülesandeid paremini kui eesti õppekeelega koolide õpilased. Sama erinevus esines ka tekstülesannete lahenduste vigade analüüsimisel. Lisaks näitas uuring, et eesti ja vene õppekeelega koolide klassiõpetajad ja algklassides matemaatikat õpetavad õpetajad erinesid kasvatustegevuste ja õpetamispraktika poolest. Tulemused viitasid, et positiivsete kasvatustegevuste rakendamine õppetunnis aitab kaasa paremate tulemuste saavutamisele matemaatikas. Ühtlasi näitas uuring, et õpilase-kesksete õpetamispraktikate kasutamine on seotud õpilaste arenguga tekstülesannete lahendamisel. Väitekiri võimaldab mõista eesti ja vene õppekeelega koolide õpilaste matemaatikatulemusi ning nende tulemuste seost õpetajaga. Kokkuvõtvalt võib öelda, et piirangutest hoolimata on saadud tulemused olulised nii teoreetilisest kui ka praktilisest aspektist.  

DSpace tarkvara autoriõigus © 2002-2025 LYRASIS

  • Teavituste seaded
  • Saada tagasisidet