Browsing by Author "Taimalu, Merle"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Children`s Fears and Coping Strategies: a Comparative Perspective(2007-05-29T05:54:17Z) Taimalu, MerleThe aims of the dissertation were: firstly, give a theoretical overview about fear concept, children’s fears and coping, the role of significant others (e.g. family) and some background factors (e.g. age, gender, SES, etc.) in children’s fears; secondly, analyse differences in preschool children’s fears and coping strategies over the ten years by comparison of two studies (1993 and 2002); thirdly, find out the impact of children’s gender on their fears and coping strategies; fourthly, analyse the agreement about children’s fears between two informants’(i.e. children’s and parents’ assessments) and fifthly, analyse the impact of some background factors and parental role in provoking children’s fears. Overall, six hypotheses were generated on the basis of theoretical literature and previous studies and all of them were confirmed. Fear was selected as the one of the indicators of children’s insecurity. The sample consisted of two informants’ groups, parents and their preschool age children who were selected randomly. We used parents’ questionnaire and children’s interview which included three main parts (question about child’s social network, semi-structured and picture-aided parts) as research methodology. The first study was conducted in 1993 and was repeated in 2002. The main findings and results are following: (1) children’s fears are different over the ten years. The most dramatic difference proved to be the increase of imagination related fears including the fears of television, imagined creatures and nightmares. Also the huge amount of several self-reported fears is noteworthy; (2) social fears and fears of bodily injury have been expressed by preschool children at quite a high level, particularly in picture-aided interview. Both of these fear categories have been thought to first appear mainly in school age; (3) children reported several coping ways with fears, more in 2002 than in 1993 study. It is important to point out the significant increase of cognitive coping ways in 2002 study, which were not mentioned in 1993 study; (4) agreement between two informants, children and parents was low which is in concordance with several previous studies. It is clear that young children can already be good informants for their problems/fears and should be considered as primary informants in child research; (5) parents themselves can induce children’s fears by the use of fear as socialization mean; (6) the unique methodology developed in our project and used in these twoItem Koolieelikute hirmud kui turvalisust ohustavad tegurid ja nendega toimetuleku viisid(Tartu Ülikool, 1997) Taimalu, Merle; Kraav, Inger, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituutItem Õpetajad ja koolijuhid elukestvate õppijatena(OECD, 2019) Taimalu, Merle; Uibu, Krista; Luik, Piret; Leijen, ÄliTALIS (The Teaching and Learning International Survey) on OECD poolt läbiviidav rahvusvaheline õpetamise ja õppimise uuring, millega kogutakse andmeid õppekeskkonna ja õpetajate töötingimuste kohta. TALISe eesmärk on hankida võtmetähtsusega andmeid õpetajate, õpetamise ja õpetajate rolli kohta õppeprotsessis nii riiklikul kui rahvusvahelisel tasandil. Andmete analüüs võimaldab võrrelda sarnaste väljakutsetega riike, et õppida erinevatest lähenemisviisidest ja nende mõjust õpikeskkonnale koolides ning arendada välja tipptasemel õpetaja elukutse. Uuring on ühtlasi heaks võimaluseks õpetajatele ja koolijuhtidele avaldada oma arvamust ning anda sellega panus hariduspoliitika kujundamisse. Eesti on osalenud kõigis TALIS uuringutes. Esimene TALIS uuring viidi läbi 2008. aastal ning selles osales 24 riiki. 2013. aastaks kasvas osalejate arv juba 34 riigini. Hetkel toimuvad ettevalmistused TALIS 2018 läbiviimiseks. Uuringus osalemiseks on oma soovi avaldanud ca 48 riiki (mõned riigid ei osale tervikuna, vaid esindatud on teatud piirkonnad). Testuuring viidi Eesti koolides läbi 1.-28.02.2017 ning põhiuuring toimus 2018. aasta märtsist maini. Põhiuuringusse valiti juhuvalimi teel igast riigist 200 kooli ning neist 20 õpetajat, kes õpetavad 7.-9. klassides ja koolijuht. Võrreldavuse huvides on 2018 teemadering kavandatud suhteliselt sarnane 2013. aastale. Uuriti: õpetajate õpetamispraktikate kvaliteeti ja õpetamisega seotud uskumusi; õpikeskkonda (koole ja õpetajaid puudutavaid üldisi tegureid); koolijuhtimise olulisust; õpetajate professionaalseid praktikaid ja klassikeskkonda; õpetajate esma- ja täiendusõppe asjakohasust; õpetamise parendamist läbi õpetajate professionaalse arendamise, hindamise ja tagasisidestamise; kooli kliimat, õpikeskkondi ja suhteid erinevate sidusrühmadega; õpetajate eneseefektiivsust ja tööga rahulolu; õpetajate avatust innovatsioonile; võrdsuse ja mitmekesisusega seotud teemasid.Item Õpetajad ja koolijuhid väärtustatud professionaalidena(OECD, 2020) Taimalu, Merle; Uibu, Krista; Luik, Piret; Leijen, Äli; Pedaste, MargusTALIS (The Teaching and Learning International Survey) on OECD poolt läbiviidav rahvusvaheline õpetamise ja õppimise uuring, millega kogutakse andmeid õppekeskkonna ja õpetajate töötingimuste kohta. TALISe eesmärk on hankida võtmetähtsusega andmeid õpetajate, õpetamise ja õpetajate rolli kohta õppeprotsessis nii riiklikul kui rahvusvahelisel tasandil. Andmete analüüs võimaldab võrrelda sarnaste väljakutsetega riike, et õppida erinevatest lähenemisviisidest ja nende mõjust õpikeskkonnale koolides ning arendada välja tipptasemel õpetaja elukutse. Uuring on ühtlasi heaks võimaluseks õpetajatele ja koolijuhtidele avaldada oma arvamust ning anda sellega panus hariduspoliitika kujundamisse. Eesti on osalenud kõigis TALIS uuringutes. Esimene TALIS uuring viidi läbi 2008. aastal ning selles osales 24 riiki. 2013. aastaks kasvas osalejate arv juba 34 riigini. Hetkel toimuvad ettevalmistused TALIS 2018 läbiviimiseks. Uuringus osalemiseks on oma soovi avaldanud ca 48 riiki (mõned riigid ei osale tervikuna, vaid esindatud on teatud piirkonnad). Testuuring viidi Eesti koolides läbi 1.-28.02.2017 ning põhiuuring toimus 2018. aasta märtsist maini. Põhiuuringusse valiti juhuvalimi teel igast riigist 200 kooli ning neist 20 õpetajat, kes õpetavad 7.-9. klassides ja koolijuht. Võrreldavuse huvides on 2018 teemadering kavandatud suhteliselt sarnane 2013. aastale. Uuriti: õpetajate õpetamispraktikate kvaliteeti ja õpetamisega seotud uskumusi; õpikeskkonda (koole ja õpetajaid puudutavaid üldisi tegureid); koolijuhtimise olulisust; õpetajate professionaalseid praktikaid ja klassikeskkonda; õpetajate esma- ja täiendusõppe asjakohasust; õpetamise parendamist läbi õpetajate professionaalse arendamise, hindamise ja tagasisidestamise; kooli kliimat, õpikeskkondi ja suhteid erinevate sidusrühmadega; õpetajate eneseefektiivsust ja tööga rahulolu; õpetajate avatust innovatsioonile; võrdsuse ja mitmekesisusega seotud teemasid.