Sirvi Autor "Traumann, Andres" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 2 2
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Naeratuse detektor näo kontrollpunktide liikumise põhjal(2014) Traumann, Andres; Anbarjafari, GholamrezaInimese ja arvuti suhtlus on kahtlemata tänapäeva ühiskonna väga tähtis osa. Et seda veelgi parandada on võimalik luua süsteeme, kus arvuti reageerib inimese liigutustele või näoilmetele. Naeratamine on ilmselt näoilme, mis annab inimese kohta kõige rohkem informatsiooni. Selles lõputöös kirjeldame algoritmi, mis suudab tuvastada seda, kui inimene naeratab. Selleks leiame kõigepealt Viola-Jones'i algoritmi abil näo asukoha. Seejärel leiame vajalikele näoosadele vastavad kontrollpunktid ning jälgime nende liikumist järgmiste videokaadrite jooksul. Tuvastatud liikumise järgi otsustab algoritm, kas inimene naeratab või mitte.Kirje Poolautomaatne meetod virtuaalreaalsuskeskkondade loomiseks(2017) Traumann, Andres; Margus Niitsoo; Madis VasserTraditsioonilised virtuaalreaalsuskeskkonnad põhinevad kõikide ümbritsevate objektide renderdamisel 3D mudelitest. Selleks tuleb kogu keskkond graafiliselt modelleerida, mis on enamasti pikk ja üksluine tegevus. Hiljuti turule ilmunud 360-kraadi kaamerad võivad olukorda muuta – piltidel põhinev virtuaalreaalsus ei vaja graafilist modelleerimist ja omab seetõttu potentsiaali luua keskkondi palju kiiremini ning pärismaailmale palju sarnasemate tulemustega. Selle lähenemise puuduseks on aga vajadus jäädvustada iga vaadeldava asukoha jaoks eraldi pilt. Seega on lõpptulemuseks suur arv pilte, mis tuleb sildistada viisil, mis võimaldaks piltidevahelist navigeerimist. Lõputöö uurib võimalikke meetodeid selliste virtuaalreaalsuskeskkondade poolautomaatsel teel loomiseks ning kirjeldab kasutajaliidest, mis võimaldab neid kuvada.