Browsing by Author "Valvas, Aly"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Robootika suunakursuse loomine gümnaa-siumiastmele(Tartu Ülikool, 2022) Valvas, Aly; Palts, Tauno, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutRobootika õpetamiseks ja õppimiseks on koostatud palju materjale ja juhiseid. Leida võib õppematerjale erinevate haridusrobotite kohta, kuid mitmeid erinevaid koolirobootikava-hendeid kasutada võimaldavat valikkursust loodud ei ole. On olemas e-kursus Robootikast puust ja punaseks, mis käsitleb ainult Makeblock mBot roboti kasutamist. Samuti on loodud Arduino näitel põhinev riistvara programmeerimise valikkursus gümnaasiumiastmele, mis on mõeldud algajatele ja keskendub pigem elektroonikale. Ka Metshein.com veebilehel on erinevaid elektroonikakursusi. Olemas on 2013. aastal koostatud Robootika gümnaasiumile Mehhatroonika ja robootikaõpik, koos praktiliste ülesannete koguga, kuid selles kasutata-vaid õppevahendeid paljudel koolidel pole. Loodud kursus on suunatud gümnaasiumiast-mele või põhikooli kolmandale astmele. Praktilisteks õppevahenditeks on valitud haridus-robotid Makeblock mBot, Lego Mindstorms EV3 ja selle lisavahendid. Magistritöö koosta-misel lähtuti olemasolevatest õppematerjalidest, koostati praktiliste ülesannete töölehed ja juhendid eelnimetatud haridusrobotite kasutamiseks ning loodi ka projektõppe moodul. Praktilise valikkursuse eesmärgiks on anda ülevaade robootikast, tekitada õppijais huvi nüü-disaegsete tehnoloogiate eesmärgipärase kasutamise vastu, kasutada koolirobootikavahen-deid tootearendusprotsessi läbiviimisel ja seeläbi anda praktilisi kogemusi tehnoloogia ka-sutamises tootearenduse alal. Materjali loomisel lähtuti ADDIE ja Merrilli mudeli printsii-pidest. Magistritöö autor piloteeris loodud digitaalset õppevara 10. ja 12. klassi õpilastega. Õpilaste tagasisidest lähtuvalt võib õppematerjalidega üldjoontes rahule jääda. Käesoleva töö käigus loodud robootika suunakursus on pidevas muutumises vastavalt tehnoloogia arengule ja õppijate oskustele, aga ka vastavalt õppevahendite lisandumisele.