Sirvi Autor "Varendi, Heili, juhendaja" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 2 2
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje Enneaegsena sündinud laste psühhomotoorne areng esimesel eluaastal(2006) Utsal, Ülle; Varendi, Heili, juhendaja; Linkberg, Reet, juhendajaKirje Viieaastaste enneaegselt sündinud laste kõne ja kognitiivne areng võrreldes ajaliselt sündinud lastega(Tartu Ülikool, 2020) Holm, Getter; Männamaa, Mairi, juhendaja; Varendi, Heili, juhendaja; Tulviste, Tiia, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituutKäesolevas töös uuriti enneaegselt ja ajalisena sündinud laste kõne ja kognitiivset arengut 5 aasta vanuses lapsevanemate täidetud küsimustiku „Vanused ja Arenguastmed“ (ASQ-3) suhtlemise ja probleemilahenduse osade põhjal. Valimi 196 lapsest 134 olid sündinud enneaegsena (23. - 32. rasedusnädalal) ja 62 ajalisena. Tulemused näitasid, et enneaegsed ja ajalised lapsed ei erinenud üksteisest suhtlemiseskaala skoorides, kuid enneaegsete ja kontrollgrupi probleemilahenduse skoorid erinesid statistilise tendentsi tasemel. Samuti ei erinenud poiste ja tüdrukute grupid. Lisaks ei mõjutanud ei laste arv peres ega lasteaias käimine enneaegsete testiskoore. Vanemate haridustase ei mõjutanud laste suhtlemise ja probleemilahenduse skoore. Saadud tulemused näitavad, et enneaegsete ja ajaliste laste suhtlemise ning probleemilahenduse oskustes 5 aasta vanuses ei ole märkimisväärset erinevust, st et enneaegsed lapsed on jõudnud ajalistele järele.