Sirvi Autor "Villemson, Marion" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 2 2
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
Kirje E2F8 geeni varieeruvuse määramine Eesti korduva raseduse katkemise valimis(Tartu Ülikool, 2019) Villemson, Marion; Laan, Maris, juhendaja; Kasak, Laura, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Molekulaar- ja rakubioloogia instituutKäesolevas töös anti ülevaade korduvat raseduse katkemist (KRK) põhjustavatest teguritest, transkriptsioonifaktoritest üldiselt ning E2F transkriptsioonifaktorite perekonnast. Töö eesmärgiks oli uurida seost E2F transkriptsioonifaktorite ja KRK vahel. Eksperimentaalses osas viidi KRK valimis läbi geneetilise varieeruvuse skriining transkriptsioonifaktor E2F8 DNA-ga seondumise domeenis. Töö tulemusena leiti, et KRK valimis ühelgi indiviidil E2F8 DNA-ga seondumise domeenis varieeruvusi ei esinenud, kuid tuvastati 8 introonsetes regioonides paiknevat ühenukleotiidset varianti (SNV). Neli tuvastatud harvaesinevat (alleelisagedus <0,01) SNV-d, rs72906006 A/G, rs199864182 T/C, rs76950800 C/T ja rs376159333 C/T esinesid KRK populatsioonis kordades sagedamini võrreldes The Genome Aggregation Database andmebaasis olevate eestlaste andmetega.Kirje Gümnaasiumiastme reaal- ja loodusainete õpetajate teadlikkus kirjaliku teksti mõistmise strateegiatest ja nende õpetamise vajalikkusest(Tartu Ülikool, 2023) Villemson, Marion; Teppo, Moonika, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Loodusteadusliku hariduse keskusMagistritöö eesmärgiks oli välja selgitada kui teadlikud on Eesti gümnaasiumite bioloogia-, keemia-, füüsika-, geograafia- ja matemaatikaõpetajad (N=252) teksti mõistmise strateegiatest ning kui vajalikuks nad nende õpetamist peavad. Uuringu läbiviimiseks koostati küsimustik ja tulemustest selgus, et kirjaliku teksti mõistmise oskus on õpitulemuste saavutamiseks oluline ning reaal- ja loodusainete tundides vajatakse seda enim tekstülesannete lahendamisel. Puudujääke teksti mõistmisel esineb tihti, eelkõige loetu seostamisel varasemate teadmistega. 97% õpetajatest peavad oluliseks tekstidega töötamist õpetada, kasutades selleks mitmekesiseid võtteid ning tehes koostööd emakeeleõpetajatega. Vaatamata mitmekesistele teadmistele teksti mõistmise õpetamisest, on õpetajad oma teadlikkuse hindamisel tagasihoidlikud – teadlikuks peavad end 59% küsimustikule vastanud õpetajatest