Sirvi Kuupäev , alustades "2010-08-30" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
listelement.badge.dso-type Kirje , Teachers’ roles, instructional approaches and teaching practices in the social-cultural context(2010-08-30) Uibu, KristaDoktoriväitekiri koosneb ülevaateartiklist ja kolmest eraldi artiklist. Üldine eesmärk on välja selgitada Eesti klassiõpetajate ettekujutus oma rollist, klassiõpetajate ja koolieelse lasteasutuse õpetajate õpetamiskäsitluste ja -tegevuste eelistused sotsiaal-kultuurilises kontekstis ja muutunud pedagoogilistes tingimustes. Selleks uuritakse erinevusi klassiõpetajate vahel, kui nad kasutavad õppeprotsessis uudseid võimalusi (nt info- ja kommunikatsioonitehnoloogia vahendeid, konstruktivistlikku õpetamist); erinevusi koolieelse lasteasutuse õpetajate ja klassiõpetajate õpetamiskäsitluste eelistustes ning põhikooli I-II kooliastme klassiõpetajate õpetamistegevuste dünaamikat. Samuti selgitatakse välja seosed õpilaste emakeeleteadmiste ja klassiõpetajate õpetamistegevuste profiili, peadgoogiliste teadmiste ning õpetamiskogemuse vahel. Doktoritööst selgub, et muutunud sotsiaal-kultuurilises situatsioonis täidavad õpetajad rolle ning kasutavad õpetamistegevusi, mis lähtuvad peamiselt kognitiiv-konstruktivistlikust käsitlusest. Õpetajate poolehoid traditsiooniliste õpetamiskäsitluse, tegevuste ja rollide suhtes on madalam ning sotsiaal-konstruktivistliku õpetamise suhtes on oluliselt madal. Ometi saavutavad emakeeletestides paremaid tulemusi need põhikooli I-II kooliastme õpilased, kelle õpetajad väärtustavad kõrgelt erinevaid õpetamistegevusi või kombineerivad mehaanilist õppimist ja arusaamist arendavaid tegevusi. Need tegevused toetavad õpilaste kognitiivset (sh keelelist) arengut ja akadeemilisi saavutusi.