Andmebaasi logo
Valdkonnad ja kollektsioonid
Kogu ADA
Eesti
English
Deutsch
  1. Esileht
  2. Sirvi kuupäeva järgi

Sirvi Kuupäev , alustades "2012-04-24" järgi

Filtreeri tulemusi aasta või kuu järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
  • Tulemused lehekülje kohta
  • Sorteerimisvalikud
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    The effects of perceived peer motivational climate, autonomy support from coach, basic need satisfaction, and intrinsic motivation on persistence in sport
    (2012-04-24) Jõesaar, Helen
    Spordispetsialistid kulutavad üha enam energiat, et jõuda selgusele, miks noored otsustavad valitud spordialaharrastuse pooleli jätta. Varasemalt on sügavuti vaadeldud, kuidas noorsportlased tunnetavad treeneri poolt loodud treeningkeskkonda ja kuidas see omakorda avaldab mõju nende motiveeritusele ning spordiharrastuse jätkamisele. Samas ei tohiks täiskasvanu kõrval ära unustada treeningkaaslasete poolt loodud treeningkeskkonna mõju, mida vähesel määral on kinnitanud ka hiljutised uuringud. Kuid milline on treeningkaaslaste poolt kujundatud treeningkeskkonna tajumise mõju motivatsioonile ja pikemas perspektiivis spordialaga harrastamisele ei ole senistes uuringutes käsitlust leidnud. Antud töö eesmärk oli välja selgitada erinevad sotsiaal-psühholoogilised tegurid, mis mõjutavad noorsportlaste motivatsiooni jätkuvalt tegeleda valitud spordialaga ning noorsportlase poolt tajutud treeneri autonoomsust toetava käitumise ja treeningkaaslaste motivatsioonilise keskkonna tajumise seosed sportlase sisemisele motivatsioonile. Tulemused näitasid, et treeningkaaslased etendavad täiskasvanute kõrval olulist rolli nende sisemise motivatsiooni kujundamisel ja avaldavad mõju valitud spordialaga tegelemise püsivusele. Lisaks ilmnes, et sportlaste tajutud treeneri autonoomne toetus mõjutab positiivselt ülesandele-orienteeritud treeningkaaslaste motivatsioonilise keskkonna tajumist, samas kui vastupidist mõju uuringu tulemustest ei ilmnenud. Treenerid ja vanemad peaksid noortega töötades pöörama tähelepanu nende autonoomsust toetavale käitumisviisile ja julgustama noorte omavahelist koostööd, õppimist ja jõupingutust. Oluline on vältida treeningkaaslaste motivatsioonilise keskkonna kujunemist, kus rõhuasetus on suunatud omavahelisele võistlemisele ja võrdlemisele ning negatiivsetele kommentaaridele. Pigem on vajalik aidata kaasa ülesandele-orienteeritud treeningeakaaslaste motivatsioonilise keskkonna kujunemisele (üksteise toetamine, seotustunne, oskuste täiustamine), kuna viimane soodustab sportlase psühholoogiliste vajaduste rahuldamist ning avaldab mõju sisemise motivatsiooni kujunemisele. Eelpoolnimetatud komponentide olemasolu tagamine treeningprotsessis loob pinnase sportlase sisemisele motivatsioonile ja püsimisele valitud ala juures pikema aja vältel.

DSpace tarkvara autoriõigus © 2002-2025 LYRASIS

  • Teavituste seaded
  • Saada tagasisidet