Andmebaasi logo
Valdkonnad ja kollektsioonid
Kogu ADA
Eesti
English
Deutsch
  1. Esileht
  2. Sirvi kuupäeva järgi

Sirvi Kuupäev , alustades "2017-11-09" järgi

Filtreeri tulemusi aasta või kuu järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
  • Tulemused lehekülje kohta
  • Sorteerimisvalikud
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Differences between expected answers and the answers offered by computer algebra systems to school mathematics equations
    (2017-11-09) Tõnisson, Eno; Prank, Rein, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond
    Arvutialgebra süsteemidega saab lahendada erinevat tüüpi matemaatikaülesandeid, sealhulgas koolimatemaatika võrrandeid. Sageli langevad arvutialgebra süsteemide vastused kokku koolikontekstis oodatavate vastustega (koolivastustega), vahel aga mitte. Sellised ootamatud arvutialgebra süsteemide vastused on tihti küll matemaatiliselt korrektsed, aga mõne teise standardi järgi, näiteks kompleksarvude vallas. Arvutialgebra süsteemide vastuste ja koolivastuste erinevuste süstemaatiline ülevaade on kasulik arvutialgebra süsteemide arendamisel ning õppetöö planeerimisel. Käesolev dissertatsioon annab ülevaate arvutialgebra süsteemide vastuste ja koolivastuste erinevustest ning nende põhjustest koolimatemaatika võrrandite puhul. Erinevuste spektrit selgitatakse kahe võimaliku klassifikatsiooni abil. Esimese klassifikatsiooni aluseks on see, kas arvutialgebra süsteemi vastus sisaldab rohkem või vähem lahendeid kui oodatav vastus. Teine klassifikatsioon on sisupõhisem ja toob esile vastuste kuju, täielikkuse, arvuvallast sõltuvuse, harunemise ja automaatse lihtsustamise teemad. Arvuvalla ja harunemisega seotud erinevusi käsitletakse dissertatsioonis põhjalikumalt eraldi peatükkides. Koolivastuste ja arvutialgebra süsteemide vastuste erinevusi saab kasutada õpetamisel ja õppimisel. Käesolev dissertatsioon pakubki välja pedagoogilise lähenemise, mis põhineb arvutialgebra süsteemide vastuste ja õppijate endi vastuste võrdlemisel paaristööna. Lisaks õpetamisele ja õppimisele saab selle formaadiga koguda andmeid õppijate teemamõistmise kohta. Väljapakutud lähenemist kasutati tunnisituatsioonis trigonomeetriliste võrrandite käsitlemisel. Põhjalikumalt analüüsiti, kui adekvaatselt õppijad tuvastasid enda vastuse ja arvutialgebra vastuse ekvivalentsust/mitteekvivalentsust ja korrektsust. Leiti, et isegi kui õppijate lahendus paistab korrektne, võib siiski olla lünki arusaamises.

DSpace tarkvara autoriõigus © 2002-2025 LYRASIS

  • Teavituste seaded
  • Saada tagasisidet