Andmebaasi logo
Valdkonnad ja kollektsioonid
Kogu ADA
Eesti
English
Deutsch
  1. Esileht
  2. Sirvi kuupäeva järgi

Sirvi Kuupäev , alustades "2020-02-29" järgi

Filtreeri tulemusi aasta või kuu järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
  • Tulemused lehekülje kohta
  • Sorteerimisvalikud
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Dynamics of firm innovation strategies: relationship with public sector support
    (2020-02-29) Tänav, Tõnis; Ukrainski, Kadri, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond
    Innovatsiooni peetakse õigustatult majandusarengu võtmeks. Innovaatilisuse suurendamiseks toetatakse eraettevõtlust riikliku abiga, millest tulenevalt tekib küsimus – kas toetused tõepoolest muudavad ettevõtete käitumist? Doktoritöö keskendub ettevõtete innovatsioonistrateegiate dünaamikale ning seostele ettevõtlustoetustega. Viimased võivad olla näiteks investeeringute tegemiseks, teadus- ja arendustegevuseks, innovatsioonide turule toomiseks, turundusplaanideks, jne. Eesti näitel on hinnatud ettevõtete innovatsioonistrateegiaid, mis toetuvad ühistele sisenditele. Olgu selleks koostööpartnerite valik, valikud investeeringute tegemisel või teadmiste allikad. Selgub, et ettevõtted on võimelised oma innovatsioonistrateegiat muutma tihti, vajadusel mõne aasta jooksul. Siiski on tegemist astmelise arenguga, kõigepealt tulevad lihtsamad strateegiad ja alles seejärel keerulisemad. Seosed ettevõtlustoetustega ei ole ühtsed. Näiteks investeeringutoetustega ettevõtted võtavad suurema tõenäosusega kasutusele lihtsamad innovatsioonistrateegiad. Teadus- ja arendustegevusele suunatud toetustega ettevõtted aga juba keerulisemad strateegiad. Töötajate oskuste arendamisele suunatud toetustega ettevõtted püsivad kauem innovaatilised. Siiski on mitmed toetuste tüübid, kus pole selge, et nad üldse oleks seotud innovatsioonistrateegiatega. Doktoritööst ilmneb, et ettevõtlustoetused peaksid olema disainitud täpsemaid tegevuspõhiseid sihtgruppe silmas pidades. Innovatsioonistrateegiates ei tasu oodata suuri hüppeid vaid järkjärgulist arengut. Kuid oma sihtgrupis peaksid nad olema piisavalt väljakutsuvad, et toetada strateegiaid mis on kogu majandusele kasulikud – avatud, koostööaltid ja teadmuspõhised.

DSpace tarkvara autoriõigus © 2002-2025 LYRASIS

  • Teavituste seaded
  • Saada tagasisidet