Andmebaasi logo
Valdkonnad ja kollektsioonid
Kogu ADA
Eesti
English
Deutsch
  1. Esileht
  2. Sirvi kuupäeva järgi

Sirvi Kuupäev , alustades "2024" järgi

Filtreeri tulemusi aasta või kuu järgi
Nüüd näidatakse 1 - 20 2393
  • Tulemused lehekülje kohta
  • Sorteerimisvalikud
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Energiakauguse rakendamine normaaljaotuse eelduse testimisel
    (Tartu Ülikool, 2024) Kaasik, Karmeli; Möls, Märt, juhendaja; Tartu Ülikool. Matemaatika ja statistika instituut; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond
    Käesoleva töö eesmärgiks on selgitada energiakauguse olemust ning kasutamisvõimalusi ja uurida, millistes olukordades aitaks energiastatistiku kasutamine statistilise analüüsi tulemusi paremaks muuta. Töö esimeses kolmes peatükis tuuakse välja energiakauguse mõiste ja demonstreeritakse selle kasutamist jaotuste testimisel. Neljandas peatükis võrreldakse energiatesti teiste normaaljaotuse testidega nii ühe kui ka mitmemõõtmelisl juhul. Viies peatükk keskendub energiatesti kasutamisele struktuurivõrrandite mudelite eelduste kontrollimisel. Energiatest osutub heaks alternatiiviks teistele normaaljaotuste testidele ning selle kasutamine aitab struktuurivõrrandite mudeli tehtavate vigade arvu vähendada.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Post-quantum trails: an educational board game about post-quantum cryptography
    (Tartu University Library, 2024) Vakarjuk, Jelizaveta; Snetkov, Nikita; Waldispühl, Michelle; Megyesi, Beáta
    Post-quantum cryptography has gained more and more attention with the recent developments in quantum technology. There are already standard drafts for the novel post-quantum crypto systems and organisations are starting the process of migration to post-quantum cryptography. However, the migration process has many challenges that need to be taken into account. Moreover, the algorithms themselves have become more complicated, making it more difficult to educate people about post-quantum cryptography. We propose to use gamification to make it easier to explain the main challenges and obstacles as well as the main steps of the migration process to the non-cryptographic community. We propose a board game that is built using the gamification taxonomy of Toda et al. to ensure a smooth learning process.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Õpetajate, juhtkonna ja tugispetsialistide arvamused ja soovitused õppijast lähtuva õppe rakendamise ning ennastreguleeriva õppija arengu toetamise kohta ühe Eesti põhikooli näitel
    (Tartu Ülikool, 2024) Anton, Tõnis; Saks, Katrin, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Kasutajaliidese disaini loomine „Kasutatavuse kogemuspõhise analüüsi meetodi“ rakendusele
    (Tartu Ülikool, 2024) Kreinin, Iris; Taveter, Kuldar, juhendaja; Piirisild, Anu, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut
    The aim of this bachelor thesis is to design the front-end of the Experience-based Usability Analysis method application “EbA-UIM” and its user interface. The bachelor's thesis contains an overview of the Experience-based Usability Analysis method, the Web Content Accessibility Guidelines version 2.2, chosen design tools and choices, and technologies used in development. A list of functional and non-functional requirements for the application are presented in the thesis. This thesis also contains a comprehensive description of the designed application user interface, the results of three different conducted tests, the biggest challenges encountered and plans for further developments. The application was created in cooperation with a fellow student who in a full-stack developer role developed the application's back-end, database and part of the front-end.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Digivahendite kasutamine käsitöötundides: võimalused ja väljakutsed õpilaste digipädevuse arendamiseks õpetajate kogemuse põhjal
    (TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Kõverik, Riina; Rannastu-Avalos, Meeli, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Kunstide ja tehnoloogia õpetaja
    The main goal of this theses is to determine which digital tools, web-based solutions and digital study materials teachers are using for teaching handicrafts, how they are integrating these tools while teaching, and to identify the main obstacles they are facing. In addition, the thesis analyzes the digital skills taught to and developed by students, based on the model of digital competence. The study was conducted mainly based on a quantitative model using data collected from a questionnaire, but also integrates some qualitative elements. It was discovered that handicraft teachers are mainly using traditional digital tools, and that mobile phones have become important tools to diversify educational activities. The chosen digital tools are typically based on personal experience to convey the content of the subject, using educational videos, images, and presentations. The most popular platforms are Pinterest and YouTube. A lack of time, availability of modernized digital materials, the teachers’ own attitude to digital tools, and the lack of technical specialists in schools were identified as impeding factors. Leveraging the digital copetency model, handicraft class teachers develop students’ skills most in searching, browsing and filtering data, information and digital content, followed by communicating using digital technology, and creating digital content. The least taught skill is programming.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Õpetajate roll III kooliastme õpilaste õpistrateegiate arendamisel ühe Eesti kooli näitel
    (Tartu Ülikool, 2024) Kallakmaa, Liisbeth; Saks, Katrin, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Haridusteaduste instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    A comparative study of clause-level constituent order in Erzya and Moksha
    (Tartu Ülikool, 2024) Podleśny, Przemysław; Klumpp, Gerson, juhendaja; Kehayov, Petar, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Eesti ja üldkeeleteaduse instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Kardiorespiratoorse fitnessi ja kehalise aktiivsuse vahelised seosed 18-, 25- ja 33-aastastel Eesti täiskasvanutel
    (Tartu: Tartu Ülikool, 2024) Jürgens, Keit Mariet; Tartu Ülikool. Sporditeaduste ja füsioteraapia instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Toredad palad
    (TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, 2024) Steinfeld, Loviisa; Sulamanidze, Themuri, juhendaja; Tartu Ülikool. Viljandi Kultuuriakadeemia. Muusika õppekava; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Holonomic Motion Drive System of a Social Humanoid Robot SemuBot
    (2024) Narbuts, Georgs; Raudmäe, Renno, juhendaja; Baksh, Farnaz, juhendaja
    The perception of a humanoid robot largely depends on its ability to mimic human-like movement, including changing its position in space. This thesis conducts a comprehensive literature review of existing humanoid robot wheelbases, holonomic motion drive systems and manufacturing methods, identifying the most appropriate solution of a wheelbase for use in the social humanoid robot SemuBot. The proposed open-source wheelbase grants holonomic motion, for which omnidirectional omni-ball wheels were designed and manufactured. It can locomote in environments made for humans and traverse obstacles. An electrical system was put in place to test the capabilities of the prototype. The wheelbase is designed to be integrated with other components made for the humanoid robot SemuBot.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Venekeelne ajakirjandus Narvas – selle olukord ja elanike ootused
    (Tartu Ülikool, 2024) Kasemaa, Madis; Kõuts-Klemm, Ragne, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Ühiskonnateaduste instituut
    Käesolev uurimistöö keskendub Narva venekeelse kohaliku ajakirjanduse hetkeseisule, kohalike elanike arusaamadele ajakirjanduse rollist ja vajalikkusest ning sellele, kuidas ja kust leiavad Narva venekeelsed elanikud teavet kohaliku elu kohta. Narva venekeelse kohaliku ajakirjanduse olukord on keeruline ja ressursi puudus pärsib ajakirjanduse tegevust. Lisaks sisaldavad kohalikud ajalehed liiga palju reklaame, mis ei paku lugejatele huvi. Kohalikud elanikud hindavad ajakirjanduse rolli peamiselt informeerijana, aga eelistavad riiklikke ja avalik-õiguslikke meediaväljaandeid. Kõige usaldusväärsemateks allikateks peetakse avalik-õiguslikke kanaleid. Kohalikku ajakirjandust ja sotsiaalmeediat usaldatakse vähem. Sotsiaalmeedia, eriti Facebook, mängib olulist rolli kohaliku info levitamisel ja arutelude algatamisel. Alternatiivsed infokanalid täidavad samuti olulist osa kohaliku info edastamisel. Kuigi alternatiivsete infokanalite olemasolu on demokraatia seisukohalt positiivne, võib see vähendada kohaliku ajakirjanduse tähtsust ja usaldusväärsust. Elanikud näevad ajakirjanduse peamist rolli informeerijana. Vähem tähtsustatakse ajakirjanduse rolli ühiskonna valvekoerana ja kogukonna ühendajana. Arusaamad kohaliku ajakirjanduse rollist on erinevad: mõned peavad seda tähtsaks, teised mitte. Kohalikud ajalehed konkureerivad riiklike ja avalik-õiguslike meediaväljaannetega ning isegi osalusajakirjanduslike allikatega. Elanikud hindavad enda teadlikkust Narvas toimuvast üldiselt heaks, kuid info kättesaadavus võiks olla parem. Informeerituse all mõistetakse peamiselt teadmist linnas toimuvatest sündmustest ja üritustest. Vähem tähtsustatakse ühiskonna ja poliitikaga seotud teemasid. Tulemused viitavad, et elanike meediarepertuaar ja motiveeritus olla kursis ühiskondlike teemadega võib olla ebapiisav demokraatliku riigi valitsemise seisukohalt. Lisaks tunnevad elanikud, et nendega ei arvestata ja soovivad rohkem läbipaistvust ja kaasatust linnapoolses juhtimises.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Luukalade vanuse määramise traditsioonilised ja tänapäevased meetodid
    (Tartu Ülikool, 2024) Karevi Pajumets; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Zoloogia osakond
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Mobiilirakenduse loomine eesti keele õppimiseks
    (Tartu Ülikooli Narva kolledž, 2024) Mastakov, Aleksandr; Sääsk, Andre, juhendaja; Tartu Ülikool. Narva Kolledž; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Politsei- ja Piirivalveameti vaimse tervise lühiuuring
    (Tartu Ülikool, 2024) Ränik, Ville; Reinson, Heidi, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Psühholoogia instituut
    Suur vaimse tervise häirete levik Eesti täiskasvanute hulgas tähendab, et mõjutatud on kõikvõimalike elualade esindajad. Vägivalla, surma ja (enese)vigastustega pidevalt kokkupuutuvad esmareageerijad peavad olema suutelised keerulistes situatsioonides jääma rahulikeks ja saavutama seatud eesmärke. Eesti suurimas politseiasutuses läbi viidud esmakordne ulatuslik kvantitatiivne uuring (n = 789) tuvastas vaimse tervise häirete märkimisväärse leviku. Iga viies töötaja on depressiooni või üldise ärevushäire soodumuses ning 41% töötajatest on vaimselt kurnatud. Politsei- ja Piirivalveametis on töötajate heaolu olulisel kohal, kuid hoolimata vaimse tervisega seotud teenuste kättesaadavusest paljud ei kaalu isegi abi otsimist. Käesoleva uuringu eesmärk oli paremini mõista politseitöö eripära Eestis, hinnata politseitöö mõju vaimsele tervisele, suunata asjaosalisi tõhusamate eneseabioskuste poole ja pakkuda välja võimalusi mõju mõõtmiseks. Peamise lahendusena pakutakse välja Mindful Self-Compassion lähenemisel põhinev tõenduspõhine enesehoole oskuste lühikursuse kasutuselevõtmine, mille abil parandada osalejate igapäevast heaolu ning vähendada haavatavust.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Intertekstuaalsus Kristjan Haljaku luules
    (Tartu Ülikool, 2024) Made, Morten; Velsker, Mart, juhendaja; Susi, Joosep, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Kultuuriteaduste instituut; Tartu Ülikool. Kirjanduse ja teatriteaduse osakond
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Sissejuhatavate õppematerjalide koostamine kursusele „Veebilehtede loomine“
    (Tartu Ülikool, 2024) Pakina, Vanda; Feklistova, Lidia, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut
    The goal of the bachelor's thesis was to create new learning materials for the University of Tartu course "Creating WWW Pages" to cover weeks 1 to 4. The research questions addressed how to create more attractive and supportive learning materials, and how students assess the new materials. The development of learning materials followed the ADDIE model and the Revised Bloom's taxonomy. The first stage of the ADDIE model involved analyzing existing learning materials and setting objectives. In the second stage, the structure of the learning materials was determined, along with the selection of methods and environment. The third stage involved the development of new learning materials. The fourth stage was not applicable, and in the final stage, feedback on the learning materials was collected. Feedback on the new learning materials was positive. Students found the new materials clear, well-structured, and useful.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    The Effect of Postcolonial Trauma on Familial Relationships in Tomson Highway’s Kiss of the Fur Queen
    (Tartu Ülikool, 2024) Tosheska, Kristel; Rein, Eva, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Maailma keelte ja kultuuride instituut; Tartu Ülikool. Anglistika osakond
    This thesis argues that the development of intergenerational and intergenerational relationships in Tomson Highway’s novel Kiss of the Fur Queen, a semi-autobiographical work which follows two Cree brothers, Champion and Ooneemeetoo Okimasis living inCanada, is greatly disrupted by the acculturation and christianization of the indigenous peoples. Previous research on the novel has focused on the brothers’ trauma recovery and reconnection to their Cree heritage. Through analyzing the key moments in the novel by using close reading, modern trauma theory and postcolonial trauma theory, this thesis argues that the intergenerational and intragenerational relationships in the novel are greatly affected by the acculturation and christianization experienced by both the brothers and their parents, as the physical and cultural separation of children from their family and community causes long-lasting damage to the emotional and mental connection between generations. The brothers, while close in their childhood, drift apart from one another during their adolescence and adulthood as they interpret and understand the traumatic experiences of their childhood differently, which causes conflict between them. Meanwhile the brothers’ relationship with their parents is conflicted due to the physical separation between the family when the brothers attended residential school and which causes Champion and Ooneemeetoo to feel disconnected from their family and Cree community.
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Horisontaalne koostöö Baltimaade kohalikes omavalitsustes 2011-2020
    (Tartu Ülikool, 2024) Anniste, Pipa; Eerma, Diana, juhendaja; Tartu Ülikool. Sotsiaalteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Majandusteaduskond
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Reisikirjanduse käsitlemise võimalusi III kooliastme kirjandustundides
    (Tartu Ülikool, 2024) Kerov, Margit; Org, Andrus, juhendaja; Tartu Ülikool. Humanitaarteaduste ja kunstide valdkond; Tartu Ülikool. Eesti ja üldkeeleteaduse instituut
  • Laen...
    Pisipilt
    listelement.badge.dso-type Kirje ,
    Naiste ja meeste õpitulemuste erinevuste uurimine Tartu Ülikooli informaatika eriala kursustel
    (Tartu Ülikool, 2024) Kasemetsa, Anne-Mari; Lepp, Marina, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituut
    Despite numerous initiatives and research efforts dedicated to increasing female representation in Computer Science, the overall percentage of women in this field continues to remain low. In order to help womens studies in Computer Science, it is important to analyse academic outcomes based on gender. That way the possible gender differences in learning aren’t overlooked. This Bachelor thesis compared the final grades in six compulsory courses of the Computer Science curriculum in the University of Tartu. Out of the analysed courses two are mathematical: Calculus I (MTMM.00.340) and Discrete Mathematics (LTMS.00.019), two involve programming: Object-Oriented Programming (LTAT.03.003) and Algoritms and Data Structures (LTAT.03.005), and two teach basic knowledge of the Computer Science field: Databases (LTAT.03.004) and Operating Systems (LTAT.06.001). The aim of the research was to see how are women and men performing in Computer Science studies and whether there are any major gender differences to be found. This was accomplished by constructing a data analysis of gender differences in the six courses over the period of 5 years (2018-2023). In total there were 3 different analysis: general, module based and subject based analysis. The results showed that the academic performance of women and men in computer science is very similar. Only very few statistically significant differences were found between the genders. Many of the found statistically significant differences favored women, except in one subject: Operating Systems (LTAT.06.001). Based on the results, it can be argued that women perform equally well or in some instances even better than men in Computer Science studies. The analysis confirms that supporting women's participation in computer science is warranted, as there are no significant gender differences in academic performance and outcomes.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • ...
  • 120
  • »

DSpace tarkvara autoriõigus © 2002-2025 LYRASIS

  • Teavituste seaded
  • Saada tagasisidet