Sirvi Autor "Ain, Kati, juhendaja" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 3 3
- Tulemused lehekülje kohta
- Sorteerimisvalikud
listelement.badge.dso-type Kirje , Daugaveti ja ∆-punktid Banachi ruumides – ühtne vaatenurk(Tartu Ülikool, 2021) Kipper, Tanel; Põldvere, Märt, juhendaja; Haller, Rainis, juhendaja; Ain, Kati, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Matemaatika ja statistika instituutMagistritöös vaadeldakse järgmisi mõisteid: Daugaveti punktid ja *-nõrgad Daugaveti punktid ning ∆-punktid ja *-nõrgad ∆-punktid Banachi ruumides. Need mõisted kujutavad endast vastavalt Daugaveti omaduse ning diametraalse lokaalse diameeter-2 omaduse lokaliseeringuid. Töö põhitulemus on üks geomeetriline teoreem, millest järelduvad nimetatud nelja tüüpi punktide tuntud kirjeldused. Abitulemusena põhiteoreemi tõestuse tarvis tõestatakse üldisem versioon hästituntud Ivahno ja Kadetsi lemmast viilude sisalduvuse kohta.listelement.badge.dso-type Kirje , Manimi abil loodud õppevideod põhikooli matemaatikast(Tartu Ülikool, 2025) Suuder, Joosep; Ain, Kati, juhendaja; Krips, Toomas, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutThe purpose of this bachelor's thesis is to create mathematics educational videos for the elementary school level using the Manim library of the Python language. The created videos are meant to support the teaching of concepts that are handled in the primary school curriculum, using visual elements to aid in the memorization and understanding of the aforementioned. This work explores the nature of visual learning, sets goals and requirements for the created videos, gives an overview of the used technologies and analyzes the results.listelement.badge.dso-type Kirje , Pythagorase teoreemi tõestus paberi voltimise kaudu(Tartu Ülikool, 2025) Mõttus, Karl-Robert; Ain, Kati, juhendaja; Kraav, Tiina, juhendaja; Tartu Ülikool. Matemaatika ja statistika instituut; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondLühikokkuvõte Käesolevas bakalaureusetöös uuritakse origami matemaatilisi rakendusi, keskendudes Pythagorase teoreemi tõestamisele, kasutades 1-voldi origamit. Töö vältel kasutatakse Huzita-Justini aksiomaatikat, mis kirjeldab põhireegleid geomeetriliste konstruktsioonide loomiseks paberile voltimise teel. Tõestatakse, et teatud tingimustel, näiteks standardse A-formaadis paberi korral, on võimalik teostada Pythagorase teoreemi tõestuses kasutatud voltimised sõltumata paberi orientatsioonist, kuid suvalise ristkülikukujulise paberi puhul on orientatsioon siiski oluline.