Browsing by Author "Altoja, Annika"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Koopiaarvu variatsioonide mõju inimese isiksusele(2020) Altoja, Annika; Vainik, Uku, juhendaja; Tartu Ülikool. Matemaatika ja statistika instituut; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkondKoopiaarvu variatsioonid (CNV-d) on genoomis toimunud muutused, kus osa kromosoomi piirkonnast on mitmekordistunud või kopeerimata jäetud. Isiksust saab mõõta Suure Viisiku mudeliga, kus viis põhilist isiksusetunnust on omakorda lahti mõtestatud kuue spetsiifilisema alamtahuga. Käesoleva bakalaureusetöö põhieesmärgiks on uurida, kas ja milline seos on CNV ja isiksuse vahel. Selleks võrreldakse geeniproovidest leitud CNV-de sagedusi suure viisku isiksuse testi tulemustega. Analüüsimiseks kasutatakse Tartu Ülikooli Geenivaramu andmeid ning seoste uurimiseks diskreetsete tunnustega regressioonanalüüsi. Töö käigus ei leitud CNV-de ja isiksusetunnuste vahel seoseid.Item Õpianalüütika töölaua loomine Tartu Ülikooli õppeinfosüsteemi (ÕIS 2) andmetel(Tartu Ülikool, 2022) Allik, Aima; Altoja, Annika; Post, Gert, juhendaja; Vilo, Jaak, juhendaja; Tartu Ülikool. Loodus- ja täppisteaduste valdkond; Tartu Ülikool. Arvutiteaduse instituutTartu Ülikooli instituudi- ja programmijuhtidel ning õppekorraldusspetsialistidel puudub mugav võimalus jälgida üliõpilaste õppeedukust ja valikuid õppekavas indiviidi tasemel. Õppekava lõikes puudub ülevaade, mis aineid ja mooduleid üliõpilased eelistavad, mis tulemusi saavutavad ning kui edukad on õppekava mahu täitmises. Magistrieksami raames loodi esmane versioon õpianalüütika töölauast eesmärgiga lihtsustada üliõpilaste õppeedukuse ja õppekava läbimise jälgimist. Töölaua ülesehitamiseks kasutati Tartu Ülikooli õppeinfosüsteemi (ÕIS 2) arenduskeskkonnast saadud andmeid, mida töödeldi ja struktureeriti R programmeerimiskeeles. Kujundamiseks ja visualiseerimiseks kasutati Angulari raamistikku. Loodud õpianalüütika töölaud võimaldab lõppkasutajal õppekava kaupa analüüsida üliõpilaste seisu nii tervikvaates kui ka individuaalselt. Õppekava üldpildi saamiseks on töölauale lisatud võtmenäitajad, mis mõõdavad üldist katkestamise määra ning EAP-de keskmisi registreeritud ja õppekavasse arvestatud ainete kaupa.